با توجه به عدم پشتیبانی نسخه های ارائه شده پلتفورم ویندوزفون از پردازنده های چهار هسته ای، تا به امروز هیچ یک از اسمارت فون های که با این سیستم عامل ارائه شده اند از پردازنده های چهار هسته ای استفاده نکرده اند..

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اما گویا نوکیا قصد دارد با عرضه بسته بروزرسانی نسخه ویندوزفون 8 اولین اسمارت فون 4 هسته ای مبتنی بر ویندوز را تولید کند.  بر اساس اطلاعات تازه ای که توسط نرم افزار امتیاز دهی GFXBench منتشر شده است، کمپانی فلاندی نوکیا در حال کار بر روی یک اسمارت فون 4 هسته ای از خانواده لومیا می باشد. این اسمارت فون اولین تلفن هوشمند 4 هسته ای در دنیا به حساب می آید.


از طرفی نوکیا قصد دارد  به زودی از فبلت خود که احتمالا مجهز به صفحه نمایش 5.5 اینچی می باشد، در نیمه ی دوم سال میلادی جاری رونمایی کند و ممکن است این محصول به پردازنده ی 4 هسته ای مجهز شود.

در هر حال می توان از این موضوع مطمئن بود، که بر اساس گزاش GFXBench نوکیا حداقل یک تلفن 4 هسته ای را در حال حاضر در دست ساخت و آزمایش دارد، بر اساس حدسیات زده شده در رابطه با مدل چیپ های استفاده شده در این اسمارت فون پردازنده اسنپ دراگون 400 Krait در کنار چیپ گرافیکی Aderno 305 مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین رزولوشن صفحه نمایش لومیا جدید نوکیا  1280 در 720 پیکسل گزارش شده، اما سایز آن هنوز مشخص نیست. هم اکنون ویندوز فون 8 از صفحه نمایش های فول اچ دی پشتیبانی نمی‌کند، اما قرار است در بسته بروز رسانی جدید این سیستم عامل پشتیبانی از این صفحه‌های نمایش ها اضافه شود.

در نهایت با توجه به استفاده از پردازنده های 4 هسته ای در اکوسیستم موبایل ماکروسافت، می توان انتظار تولید اسمارت فون وتبلت هایی با صفحه نمایش های فول اچ دی در آینده ای نزدیک را داشت.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار