باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا از تلاش اين كشور براي پايان دادن به خشونت ها در افغانستان خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز: "باراك اوباما" رئيس جمهور آمريكا دقايقي پيش در كنفرانسي خبري مشترک با صدراعظم آلمان در "برلين" اظهار داشت: آمريكا در پي توقف خشونت ها در افغانستان از طريق صلح است واين اقدام را به رغم مشكل بودن آن محقق مي‌سازيم.

"اوباما" بازگشايي دفتر"طالبان" در دوحه پايتخت قطر را گامي مهم در توقف خشونت ها در افغانستان برشمرد.


وي در بخش ديگري از اظهارات خود گفت: رابطه با اروپا به عنوان اساس امنيت آمريكا به شمار مي رود.

رئيس جمهور آمريكا در ادامه با بيان اينكه آلمان بزرگترين شريك تجاري آمريكا در بين اعضاي اتحاديه اروپا است افزود:در گفتگويي كه با "آنگلا مركل" صدراعظم آلمان داشتيم از انتقال برقراري امنيت افغانستان به دست نيروهاي اين كشور استقبال كرديم.

"باراك اوباما" همچنين در خصوص سوريه اظهار داشت: آمريكا بر سازش سياسي بحران سوريه اصرار داشته و من به شراكت و همكاري در راستاي حل بحران اين كشور اميدوارم.

"اوباما" همچنين گفت:در انتظار موافقت كنگره براي بسته شدن زندان گوانتانامو هستيم. وی همچنين از اظهارنظر "حامد کرزاي" رييس جمهور افغانستان پيرامون برعهده گيري مسئوليت تامين امنيت آن کشور توسط نيروهاي امنيتي داخلي افغان استقبال کرده است.

اوباما در ادامه کنفرانس مشترک خبري با حضور "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان در برلين در اين باره افزوده است "ما در نهايت خواستار آن هستيم که ببينيم آنان بتوانند به چرخه خشونت پايان دهند و سازندگي در کشورشان را آغاز نمايند." 

"باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا همچنين از اظهارنظر در مورد جزئيات طرح اخير کمک نظامي آمريکايي ها به تروريست هاي سوري خودداري ورزيد و در اين باره اظهار داشت "من نمي توانم در مورد جزئيات برنامه مرتبط با تروريست هاي سوري بطور خاص اظهارنظري نمايم و اين کار را انجام نخواهم داد."

رئیس جمهور آمریکا استفاده این کشور را از خاک آلمان برای هدایت هواپیماهای بدون خلبان که از آنها در حملات استفاده می شود، تکذیب کرد. اوباما گفت: من می توانم اطمینان دهم که ما از خاک آلمان به عنوان نقطه حرکت هواپیماهای بدون خلبان استفاده نمی کنیم. وی افزود استفاده از این نوع هواپیماها بخشی از فعالیت های ما در زمینه مبارزه با تروریسم است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز تاکيد کرد اين کشور اقدام به ارسال سلاح براي گروه هاي مسلح در سوريه نخواهد کرد.


انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار