به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران، مرتضی علی حسینی در نشست خبری با اشاره به دلایل بروز مشکلات خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: سرانهای که ما از بازنشستگان دریافت میکنیم در سال 90 ، 20 هزار و 700 تومان و در سال 91، 10 هزار و 450 تومان بوده است در حالی که سرانه بیمه پایه که دولت تصویب کرده پنج درصد دو برابر حداقل حقوق کارمندان بوده است. این درحالی است هزینه خدماتی که ما به بیمه گذاران می دهیم 10 برابر خدمات بیمه پایه است.
وی یکی از دلایل تغییر مدیر عامل و هیات مدیره شرکت بیمه دی را پاسخگو نبودن به بازنشستگان عنوان کرد و گفت: در سه ماهی که هیات مدیره جدید و بنده بر سرکار آمدیم تلاشمان آن بوده که مشتری مدار باشیم و مشکلات را حل کنیم بر همین اساس برای کاهش مراجعان سرپایی به غیر از مرکز ایرانشهر مرکز بیهقی را ایجاد کردهایم و در نظر داریم تا دو مرکز دیگر نیز ایجاد کنیم تا بازنشستگان ما به راحتی بتوانند اسناد پزشکی خود را برای دریافت حق بیمه تکمیلی به این مراکز ارائه کنند.
مدیر عامل بیمه دی درباره قطع شدن کارت اعتباری بانک دی که به بازنشستگان ارائه شده بود تا هزینه تکمیلی به آن کارتها واریز شود گفت: به دلیل مشکلاتی که در این کارتهای اعتباری وجود داشت و همچنین درخواست خود بازنشستگان ما این کارتها را حذف کردهایم و مقرر کردیم هزینههای درمان مستقیما به حساب خود بازنشستگان که در بانک رفاه است واریز شود.
علی حسینی همچنین درباره تمدید قرارداد بیمه تکمیلی با کانون بازنشستگان نیز گفت: ما یک شرکت پویا هستیم و یکی از بندهای قراردادهای ما بیمه درمان است بنابراین در مناقصه بعدی کانون بازنشستگان شرکت میکنیم اما در هیات مدیره مصوب شده تا نوع قرارداد به گونهای بر روی کاغذ نوشته شود که بالانس آن حفظ شده و شرکت در زمان قرارداد دچار ضرر و زیان نشویم و بتوانیم پاسخگوی بازنشستگان باشیم.
وی خاطرنشان کرد که جدیدا قرارداد بیمه تکمیلی با بنیاد شهید با سرانه ماهانه 25 هزار تومان از سوی شرکت متبوعش منعقد شده ضمن آنکه تعهدات کمتری نیز نسبت به تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان در نظر گرفته شده است بنابراین رقمی که برای بیمه بازنشستگان نیز بسته خواهد شد با رقم سال 91 متفاوت خواهد بود.
مدیر عامل بیمه دی درباره اینکه برخی بیمارستانها عنوان کردند که بیمه دی به تعهدات خود پایبند نیست و به دلیل بدهی بالا قراردادهایشان را با این شرکت بیمهای لغو کرده و خدمات به بازنشستگان نمیدهند گفت: متاسفانه این بیمارستانها گاها از طریق تلویزیون این مسائل را مطرح میکنند خودشان اسنادی را به ما ارائه کردهاند که 35 درصد اضافه خواهی داشته است. در واقع برای یک عمل جراحی بیش از 30 درصد قیمت را بالاتر از قیمت آن عمل در اسناد پزشکی نوشتهاند و بر همین اساس هم ما را بدهکار خودشان میدانند. در حالی که در یکی از این بیمارستان ها که 277 سند به ما ارائه کردهاند نزدیک به 300 میلیون تومان اضافه خواهی داشتهاند که اگر این مبلغ را از بدهی ما کم کنند مبلغ خاصی باقی نمیماند.
علی حسینی با بیان اینکه ما در هیات مدیره جدید راهی جز نظارت دقیق نداریم گفت: بر همین اساس اسناد پزشکی را با دقت زیاد بررسی میکنیم و حتی به صورت سرزده به بیمارستانها مراجعه میکنیم تا مشخص شود که چه تخلفاتی در این راستا صورت میگیرد. چرا که ما براساس قراردادهایی که داریم و مبلغی که از بازنشستگان دریافت میکنیم تنها هزینه پاراکلینیک حساب می شود اما طبق قرارداد مجبوریم تا سقف مشخص شده به تعهدات خود عمل کنیم.
وی خاطرنشان کرد که با توجه به بررسیهای انجام شده و پرداخت بدهیها بیمارستان های دی، خاتم الانبیا، ساسان، نیکان، عرفان، آریا و سجاد قراردادهای خود را مجددا اعمال کردهاند و ما تا دو هفته آینده نیز دیگر اسنادمان آماده میشود.
مدیر عامل بیمه دی خاطرنشان کرد که بدهیهای بیمه تکمیلی به مستمری بگیران تا آخر سال گذشته تسویه شده و از اردیبهشت ماه نیز به صورت دیجیتال و به حساب آنها واریز میشود.