ورود یک سامانه ناپایدار جوی سبب وزش باد تند و ایجاد گرد و غبار در سطح استان اردبیل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / گرد و غبار اردبیل به حدی بالا بود که به کاهش دید تا چهار کیلومتر منجر شد به طوری که این گرد و غبار شدید اختلالی را در رفت و آمد خودروها و تردد عمومی مردم ایجاد کرد.

آسمان برخی از شهرهای اردبیل که از دیروز چهره و رنگ گرد و غباری گرفته همچنان سبب شده است تا کودکان، افراد سالخورده و بیماران قلبی در منزل بمانند و از تردد نابه‌جا خودداری کنند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان، آسمان اردبیل و برخی از شهرهای شمالی این استان مملو از گرد و غبار و ریز گردها است که این بار در آخرین روزهای بهاری دامن اردبیلی‌ها را فرا گرفته و زندگی در برخی از مناطق را مختل کرده است.

هر چند دمای هوا در اردبیل امروز نسبت به دیروز چهار درجه خنک‌تر شده و به 24 درجه سانتیگراد رسیده است اما در سه روز آینده وزش باد تند همراه با گرد و غبار پیش‌بینی شده که جو اغلب مناطق استان نیز متأثر از این شرایط جوی است.

همچنان کارشناسان و متخصصان محیط زیست و مسئولان امر از افراد سالخورده، کودکان و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی خواستند از تردد نابجا در سطح شهر اردبیل و شهرهای غبارآلود پرهیز کنند/س.

برچسب ها: اردبیل ، گرد ، و ، غبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.