تولید مرغ در زنجان بیش از نیاز جمعیتی استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مسئول ستاد تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی زنجان در پنجمین جلسه ستاد تنظیم بازار و کمیسیون تعزیرات حکومتی استان نیاز روزانه مرغ استان را 50 تن اعلام کرد و گفت: تولید مرغ در زنجان 79 تن و بیشتر از نیاز استان است.

احمد‌نیا ازجوجه‌ریزی یک میلیون و 240 هزار قطعه‌ای در استان طی خرداد‌ماه خبر داد و افزود:این مقدار جوجه‌ریزی در مقایسه با پارسال افزایش یافته است.

وی به افزایش قیمت مرغ اشاره کرد و ادامه داد: عدم جوجه‌ریزی در استان‌های گرم و افزایش قیمت نهاده‌های دامی از جمله دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز از برنامه‌ریزی برای فروش فوق‌العاده اقلام مورد نیاز مردم به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: در حال حاضر 47 واحد برای این کار انتخاب شده ولی تعداد این واحدها قابل افزایش است.

شریفی از بالا بودن هزینه‌های برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت در نمایشگاه کاسپین زنجان خبر داد و گفت: اگر یارانه به این امر اختصاص یابد می‌توان این نمایشگاه را با دادن تخفیف‌هایی به غرفه‌داران برگزار کرد./س

برچسب ها: تولید ، مرغ ، بیشتر ، نیاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.