یک کارشناس ارشد روان شناس بالینی بیمارستان شهید صدوقی درباره تاثیر مصرف دخانیات بر روی کودکان گفت : کاهش یادگیری ، بیماری های جسمی و روانی ، چاقی و بی توجهی به پیرامون معمولا در این کودکان بیشترمشاهده می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد/

زهرا عادل  افزود : کودکانی که والد معتاد دارند در معرض شدید ابتلا به اضطراب ، افسردگی و یا حتی خودکشی هستند .

وی اظهار داشت : در اکثر موارد این سوء رفتار آنها به خارج از محیط خانه نیز منتقل می شود و انها با همسالان خود به سختی ارتباط برقرار می کنند و معمولا به افرادی خجالتی و غیر اجتماعی تبدیل می شوند .

وی درباره اعتیاد والدین گفت : کودکانی که والد معتاد  دارند عموما به بزرگسالانی کوچک تبدیل می شوند که حتی مجبورند مسولیت یک خانواده یا خواهر و برادر کوچکتر خود را نیز به عهده بگیرند .

عادل افزود: این کودکان معمولا خود را گناهکار می دانند چون والدین بر سر آنها فریاد می زنند و به دلیل تمام اتفاقاتی که در خانه رخ می دهد او را  مقصر می دانند .

وی درباره سایر آسیب های روانی این کودکان افزود : اعتماد به نفس پایین ، افسردگی ، از دست دادن هویت واقعی خود و اعتیاد در آینده از جمله سایر اسیب های روانی این کودکان محسوب می شود .

عادل در پایان تاکید نمود : با توجه به اینکه کودکان با والد معتاد معمولا سعی می کنند سکوت کنند و والدین خود را راضی نگه دارند در آینده نیز سعی می کنند تمامی اطرافیان خود را راضی نگه دارند و به هیچ فردی" نه" نمی گویند ./س

برچسب ها: دخانیات ، کودکان ، یادگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.