پيروزي تيم ملي كشورمان مقابل كره جنوبي و راهيابي مستقيم به دور جهاني رقابت هاي جام جهاني برزيل 2014، بازتاب گسترده اي در بين رسانه هاي بين المللي داشت كه در زير به تعدادي از آن ها اشاره مي شود.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، با توجه به اينکه تيم ملي فوتبال کشورمان با نتيجه يک بر صفر مقابل کره جنوبي پيروز شد و به جام جهاني صعود کرد، رسانه هاي بين المللي بازتاب گسترده اي در اين خصوص نشان دادند که در زير به آنها اشاره شده است.

سايت فيفا: ديروز پرده هاي كمين 24 ماهه مقدماتي جام جهاني در آسيا پايين آمد.

در اين ميان ايران، استراليا، كره جنوبي به ژاپني كه قبلاً بليط جام جهاني را دريافت كرده بود، پيوستند.

در اولسان، ديداري حساس بين ايران و كره جنوبي برگزار شد كه ايراني ها در آن به شدت به دنبال انتقام گرفتن از تساوي ديرهنگام در تهران بودند، آن ها در اين مسير با تك گل رضا قوچاني نژاد پيروز شدند.

رضا قوچاني نژاد، در سه بازي اخير ايران همانند تيمش بسيار خوش درخشيده و همه را شگفت زده كرده است، او در سه ديدار اخير تيمش سه گل به ثمر رسانده است و مي توان گفت: تأثيرگذارترين بازيكن اين تيم بوده است.

دفاع تيم ملي ايران نيز همچنين شگفتي آفرين بوده آن ها لقب قدرتمندترين دفاع دور چهارم و فينال دور گروهي مقدماتي را از آن خود كرده اند.

خبرگزاري رويترز : خيابان هاي تهران براي دومين بار در طول چهار روز پر از جوانان پرشوري شد كه پس از موفقيت نامزد منتخبشان بار ديگر براي جشن گرفتن راهيابي تيم ملي كشورشان به جام جهاني 2014 برزيل، شادماني مي كردند.

پيروزي ملي پوشان ايران و موفقيت آن ها از سوي مسئولان بلند مرتبه اين كشور نيز مورد تقدير و حمايت همه جانبه قرار گرفت.

ايرانيان خارج از كشور نيز به همراه هموطنانشان در كشور به شادي پرداختند و اين پيروزي را جشن گرفتند.

واشنگتن پست: استراليا، ايران و كره جنوبي روز گذشته به ژاپن پيوستند و در جمع راهيابان به جام جهاني 2014 قرار گرفتند.

در تهران بين انتخاب رياست جمهوري و پيروزي در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني، ايرانيان 48 ساعت بسيار شاد و پرهيجاني را پشت سر گذاشته اند.

اين پيروزي را به بازيكنان، كادر فني، اعضاي تيم و مردم ايران تبريك مي گويم./.مح
برچسب ها: آسیا ، کره ، ایرانی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار