مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر مقدار سطح زیر کشت محصولات باغی در این شهرستان را حدود شش هزار و 883 هکتار اعلام کردو گفت: با راه اندازی این پایانه در حقیقت شاهد افزایش تولید این محصول به لحاظ کمی و کیفی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران سنجرانی در مراسم جشن شکرگزاری محصول گیلاس در روستای ناصرآباد بخش کجور نوشهر افزود: از این مقدار باغات ، حدود 316 هکتار به کشت گیلاس اختصاص دارد که به طور میانگین در هر هکتار حدود هفت تن گیلاس برداشت می شود.

وی روستای ناصرآباد را به لحاظ اقلیم بسیار مناسب و مصون از بلایای طبیعی منطقه ای بسیار مناسب برای تولید این محصول دانست و تصریح کرد: حدود 200 هکتار از زمینهای این روستا به کشت محصول گیلاس اختصاص دارد که پیش بینی می شود امسال میزان تولید این محصول در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 10 درصد افزایش داشته باشد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر با اشاره به ساخت حدود چهار کیلومتر کانال آبرسانی کشاورزی در روستای ناصرآباد درچند سال اخیر افزود: درراستای این اقدامات باغ های جدیدی برای تولید محصول گیلاس در این روستا ایجاد شد.

بخش کجور نوشهر با برخورداری از 21 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی در غرب مازندران واقع است. این شهرستان به لحاظ سطح اراضی باغات در استان نیز رتبه نهم را دارد./س

برچسب ها: محصولات ، باغی ، نوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.