يک کارشناس سياست‌خارجي گفت: روسيه به دنبال يک راهکار سياسي است تا به دور از فشارهاي غرب عليه سوريه بهترين راه حل را براي اين کشور اتخاذ کند.

" حسن هاني‌زاده  "در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به قطعنامه اخیر سازمان‌ملل عليه سوريه گفت: اين قطعنامه به لحاظ اجرايي فاقد وجهه قانوني است که با کمک عربستان، قطر، ترکيه و برخي کشورهاي اروپايي عليه سوريه تصويب شده و براي سوریه فاقد اهمیت است.
 
وي ادامه داد: بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه اعلام کرده که سياست‌هاي خود را براي سرکوب گروه‌هاي تروريستي ادامه مي‌دهد و اين نوع فشارهاي سياسي در چارچوب تلاش آمريکا و غرب براي انزواي هرچه بيشتر نظام سوريه است.
 
هاني‌زاده با بيان اينکه مسکو همواره با هر قطعنامه‌اي که عليه نظام سوريه تصويب شده مخالفت مي‌کند، افزود: در گذشته نيز اين کشور در شوراي امنيت چندين قطعنامه را وتو کرده اما شرايط در مجمع عمومي سازمان‌ملل فرق مي‌کند، مانند ايران و ديگر کشورهاي مستقل جهان که با تصويب اين قطعنامه مخالفت کردند.
 
وي ادامه داد: روسيه به دنبال يک راهکار سياسي بوده تا به دور از فشارهاي سياسي عليه سوريه بهترين راه حل را براي اين کشور اتخاذ کند.
 
اين کارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به سخنراني نماينده دائم ايران در سازمان‌ملل عليه تصويب‌کنندگان اين قطعنامه، خاطرنشان کرد: ترکيه، قطر، آمريکا و عربستان در سازمان ملل نفوذ دارند و در لابي که با کشورهاي فقير و کم درآمد آفريقا و آمريکاي لاتين داشته‌اند، اين قطعنامه را تصويب کردند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: تروریست ، سوریه ، قطعنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار