به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، سه پروژه آبیاری و صنایع تکمیلی کشاورزی با حضور استاندار، در استان چهارمحال و بختیاری بهره برداری شد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه بهره برداری از این پروژه ها افزود: بهره برداری از واحد بسته بندی انواع گوشت، مرغ و ماهی در شهرک صنعتی شهرکرد، فاز دوم طرح آبیاری تحت فشار مزرعه نوغفران و مزرعه حسن آباد شهر کیان از این پروژه هاست.
صفدر نیازی اظهارداشت: واحد بسته بندی مرغ و ماهی در زمینی به مساحت دو هزار و 792 متر مربع و زیر بنای 750 مترمربع احداث شده است.
وی میزان ظرفیت سالیانه این واحد را یک هزار و 800 تن عنوان کرد و افزود: برای راه اندازی این واحد، سه میلیارد و 500 میلیون ریال از محل آورده متقاضی و شش میلیارد و 900 میلیون ریال از محل تسهیلات طرح توسعه کشاورزی هزینه شده است.
نیازی تصریح کرد: با بهره برداری از این واحد، زمینه اشتغال 29 نفر به صورت مستقیم و 100 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می شود.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری همچنین، سطح اجرای آبیاری تحت فشار مزرعه گندم، جو و علوفه حسین آباد شهر کیان را 139 هکتار عنوان کرد و افزود: آب مورد نیاز این طرح با سه حلقه چاه و برداشت 84 لیتر در ثانیه آب کشاورزی تامین می شود.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح آبیاری را پنج میلیارد و 723 میلیون و 529 هزار ریال عنوان کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری همچنین با بیان مشخصات فنی فاز دوم پروژه آبیاری تحت فشار مزرعه نوغفران کیان، اظهار داشت: سطح اجرای این طرح،90 هکتار است که در فاز نخست عملیات 72 هکتار آن اجرایی شده است.
وی سطح کل اراضی کشاورزی گندم، جو و علوفه این مزرعه را، 280 هکتار عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح نیز سه میلیارد و 705 میلیون و 882 هزار ریال هزینه شده است.
به گفته وی با بهره برداری از این طرح، زمینه اشتغال 53 نفر فراهم می شود.
نیازی بیان داشت: آب مورد نیاز این طرح نیز به وسیله دو حلقه چاه با حق برداشت 54 لیتر در ثانیه، تامین شده است.
از 21 تا 27 خرداد ماه به عناون هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.