محققان علوم پزشکي اعلام کردند زنان بارداري که در هفته دو بار از مکمل هاي حاوي آهن استفاده مي کنند به اندازه مادراني که هر روز از اين مکمل ها استفاده مي کنند ، نياز آهن خود را تامين مي کنند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛ گروه محققان دانشگاه ملبورن در استراليا دريافتند در واقع مصرف روزانه مکمل هاي آهن براي مادران باردار ، ضروري نيست و آنها مي توانند با مصرف فقط دو بار در هفته از اين مکمل ها ، نياز آهن خود را تامين سازند.

بر اساس مقاله اين محققان که در شماره اخير نشريه پزشکي پلاس PLOS منتشر شد مي توان طرح جهاني مقابله با کم خوني در زنان باردار را ، تغيير داد.

همواره عوارض جانبي و هزينه هاي درمان کم خوني در زنان باردار ، از مشکلات پزشکان براي مقابله با اين مشکل بوده است.

محققان استراليايي با بررسي 426 زن که به طور روزانه به آنها مکمل آهن و فوليک اسيد داده مي شد و مقايسه آنان با گروهي شامل 425 زن که هفته اي دو بار اين مکمل ها را مصرف مي کنند و نيز مقايسه نهايي اين دو گروه با گروهي متشکل از 407 زن که در هفته دو بار مکمل آهن ، فوليک اسيد و ريز مغذي دريافت مي کردند به نتايج ياد شده دست يافتند.

محققان دريافتند وزن نوزادان متولد شده از گروه مصرف کننده همه روزه مکمل آهن و گروه مصرف کننده دو بار در هفته اين مکمل ها،‌برابر است و هيچ تفاوتي در اين دو گروه از نظر به دنيا آوردن نوزادان نارس وجود ندارد و ميزان مرگ و مير نوزادان نيز در هر دو گروه ، يکسان است.

اين بررسي ،‌در شش ماه نخست تولد نوزادان نيز ادامه يافت و همان نتايج حاصل شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه ، بر اساس اعلام محققان ،‌ مصرف دو بار در هفته از مکمل هاي حاوي آهن و اسيد فوليک ، در منطقه جنوب شرقي آسيا که کم خوني شيوع دارد ، تاثير گذار است.
برچسب ها: اهن ، مکمل ، باردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار