با حضور وزير راه‌و شهرسازي، پروژه‌هاي عمراني فرودگاه مشهد به ارزش 450 ميليارد ريال پنج‌شنبه 30 خرداد به بهره‌برداري مي‌رسد.

 به‌گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، سفر علي نيكزاد وزير راه‌وشهرسازي به مشهدمقدس به‌منظور بهره‌برداري از پروژه‌هاي راه‌وشهرسازي صورت مي‌گيرد كه قرار است همه اين پروژه‌ها به‌طور نمادين در فرودگاه مشهد افتتاح شود.

سعيد چلندري مديركل فرودگاه‌هاي استان خراسان رضوي در اين باره گفت: با سفر وزير راه‌وشهرسازي، توسعه و بهسازي ترمينال داخلي به مساحت 26 هزار مترمربع و با اعتبار 250 ميليارد ريال به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گفته وي، اين پروژه توسط بخش خصوصي طي دو سال و نيم انجام شده است.
سالن ترانزيت پروازهاي داخلي فرودگاه مشهد نيز يكي ديگر از پروژه‌هايي است كه با حضور علي نيكزاد افتتاح مي‌شود.

چلندري در اين خصوص گفت: توسعه اين سالن به ميزان ده‌هزار مترمربع صورت گرفته و بر اين اساس، سالن پيشين به متراژ 2200 مترمربع به 12000 مترمربع توسعه پيدا كرده است.

به گفته وي، سالن خروجي پروازهاي داخلي فرودگاه مشهد يكي از بزرگترين سالن‌هاي خروجي فرودگاه‌هاي كشور بوده و تنها سالن مسافري است كه ورودي مسافرين و گيت‌هاي چك و بازرسي مسافرين در دو قسمت سالن تعبيه شده است.

اپرون(پاركينگ هواپيمايي) به عنوان يكي از پروژه‌هاي مهم فرودگاه مشهد نيز در حضور نيكزاد بهره‌برداري مي‌شود.

مديركل فرودگاه‌هاي استان خراسان رضوي با بيان اينكه اين پروژه 190 ميليارد ريال هزينه در برداشته است: گفت اين پروژه به صورت BLT توسط بخش خصوصي در وسعتي به مساحت 285 هزار مترمربع احداث شده است.

وي، شكل هندسي اپرون فرودگاه مشهد را از ويژ‌گي‌هاي خاص آن ياد كرد و گفت: اين اپرون يكي از استانداردترين اپرون‌هاي موجود كشور بوده كه به صورت مستطيل است و ظرفيت توقف 37 هواپيما را در دو رديف دارد.

چلندري گفت: در اپرون جديد هواپيماهاي پهن پيكر در ضلع شمالي و هواپيماهاي بدنه متوسط در ضلع جنوبي پارك مي‌شوند.

وي همچنين يادآور شد؛ اين پروژه ظرف مدت دو سال و نيم احداث شده است و پيش از اين تنها موقعيت پارك براي 17 هواپيما فراهم بود.

ايربريج (پل تلسكوپي) نيز به عنوان يكي ديگر از پروژه‌هاي اين فرودگاه 30 خرداد به بهره‌برداري مي‌رسد. اين پروژه نيز ده ميليارد ريال هزينه در برداشته است.

گفتني است؛در مراسم بهره‌برداري از اين پروژه‌ها محمود رسولي‌نژاد رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور و همچنين استاندار خراسان رضوي حضور خواهند داشت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار