نماینده مردم اهواز،حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی از تصویب ردیف اعتباری 550 میلیارد ریالی در بودجه سال 92 دولت برای اجرای طرح های مهار گرد و غبار در استان های مرزی که بامشکل ریزگردها مواجه اند خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، ناصر سودانی با بیان اینکه 25 استان در کشور با مشکل ریزگردها مواجه هستند افزود: بخشی از این بودجه به خرید تجهیزات برای مقابله با ریزگردها بخصوص در استان های مرزی اختصاص داده خواهد شد .

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی به افتتاح مرکز تحقیقات مدیریت هوا و تغییرات اقلیمی در شهرستان حمیدیه اشاره کرد و بیان داشت: این مرکز با هدف مقابله با انتشار ریزگرد ها و گرد و خاک در فضای استان خوزستان، به روش یونیزاسیون راه اندازی شده است.

سودانی افزود:در این روش، یون هایی در هوا منتشر می شود که وجود این یون ها از انتشار و پیشروی گرد و خاک در مرز جلو گیری می کند که امیدواریم این روش بتواند بخشی از مشکلات گرد و غبار در استان خوزستان را حل کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:همچنین تلاش هایی نیز صورت گرفته تا از طریق کمیسیون کشاورزی ، اعتبار بیشتری به طرح های مقابله با گرد و غبار اختصاص داده شود.

سودانی گفت: در سال های اخیر اقدامات بسیاری برای کاهش تاثیرات گرد و غبار در کشور و استان خوزستان انجام شده ، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات ریزگردها از کشور های همسایه نشات می گیرد که اقداماتی نیز از جمله کاشت نهال در کشور عراق انجام شده است.

نماینده مردم اهواز ،حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متاسفانه کشور عربستان به عنوان یکی از کانون های اصلی گرد و غبار هیچ گونه همکاری با کشورمان برای مهار این پدیده ندارد واین امر موجب افزایش مشکلات در این بخش شده است .

وی در خصوص ادامه پروژه های مالچ پاشی در کشور گفت:مالچ پاشی روشی غیر علمی و تنها یکی از راه های مقابله با گرد و غبار است و این روش در آینده مشکلات زیست محیطی بسیاری را برای کشور به وجود خواهد آورد و لازم است برای مقابله با گرد و غبار از روش های علمی تری استفاده شود./س
برچسب ها: تخصیص ، اعتبار ، گردوغبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.