مدیر فرودگاه بین المللی آبادان گفت: به دلیل شرایط نامساعد جوی و پدیده ریزگردها در دو ماهه نخست امسال بیش از 8 هزار دقیقه تاخیر پروازی در این فرودگاه ثبت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، ˈ محمدرضا رضاییˈافزود: بیش از 90 درصد از تاخیرات پروازی در فرودگاه بین المللی آبادان به دلیل بدی هوا و ناشی از ریزگردها و غبار بوده است.

وی اظهار داشت: در مدت یاد شده ، 506 پرواز در فرودگاه آبادان نشست و برخاست داشته اند که به طور میانگین به دلیل شرایط بد جوی و گرد و غبار هر پرواز با بیش از 17 دقیقه تاخیر روبرو بوده است.

مدیر فرودگاه بین المللی آبادان گفت: دراین مدت هفت پرواز به علت شرایط نامساعد جوی و نداشتن دید کافی برای فرود لغو شده است.

رضایی ، راهکار موجود برای رهایی از لغو و تاخیر پروازها در این فرودگاه را استفاده از سامانه فرود اتوماتیک عنوان کرد و افزود: تاکنون نشست های متعددی با سازمان منطقه آزاد اروند انجام شده است و بر این اساس مذاکره و توافقات برای خرید، نصب و راه اندازی دستگاه ILS صورت گرفته است.

مدیر فرودگاه بین المللی آبادان اظهار داشت: نصب و راه اندازی دستگاه ILS تاثیر بسزایی در افزایش دید و متعاقب آن کاهش لغو و تاخیرات ناشی از کاهش دید خواهد داشت./س


برچسب ها: تاخیر ، پرواز ، آبادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.