مدیرعامل شرکت فرش کهگیلویه و بویراحمد گفت: دست واسطه‌ها و دلالان فرش با افزایش دستمزد بافندگان در این استان قطع شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مهرداد کاویانی در نشستی با خبرنگاران افزود: یکی از مهمترین مشکلات صنعت فرش این استان هجوم دلالان از استان‌های دیگر بود که با کمترین دستمزد، دست بافته‌های این استان را می‌بردند و به نام سایر استان‌ها صادر می‌کردند.

وی از افزایش دو برابری دستمزد بافنده‌ها طی دو ماه اخیر خبر داد و اظهار کرد: دستمزدهای شرکت فرش استان 20درصد بیشتر از بخش خصوصی است.

مدیرعامل شرکت فرش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این مسئله منجر به تقاضی بیشتر بافندگان برای همکاری با شرکت فرش استان شده است.

کاویانی همچنین میزان تعهد تولید فرش دستباف در این استان در سال گذشته را 400متر مربع عنوان و تصریح کرد: با تلاش بافندگان، این میزان در پایان سال به 700متر مربع افزایش یافت.

وی ادامه داد: تعهد این استان در سالجاری نیز 450متر مربع است که از ابتدای سال تاکنون 200 متر مربع بافته شده است.

مدیرعامل شرکت فرش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود این میزان در پایان سال جاری به 800مترمربع برسد.

کاویانی از اشتغال 400 نفر در صنعت فرش استان خبر داد و عنوان کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به تقاضاهای روز افزون بافندگان و افزایش دستمزدها این میزان به 600 نفر برسد.

وی اظهارکرد: در گذشته در این استان گلیم، گبه، جاجیم با دستمزد کم و متراژ ناچیز بافته می‌شد، اما اکنون 50نوع محصول متناسب با اقلیم مختلف استان تولید می شود که در کشور منحصر به فرد است.

مدیرعامل شرکت فرش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اکنون فرش عشایری، گبه، فرش‌های پشمی، فرشهای کرک و ابریشم در این استان تولید می شود که بازار فروش بسیار خوبی در دنیا دارند.

کاویانی در خصوص تفاوت دستمزد گبه و فرش کرک و ابریشم افزود: دستمزد بافنده برای گبه 100هزار تومان برای هرمتر مربع است اما اکنون این میزان به یک میلیون تومان در فرش‌های ابریشی به ازای هر متر مربع رسیده است.

وی با بیان اینکه بافنده هیچ مشکلی در تهیه مواد اولیه ندارد، تصریح کرد: این مواد از سوی شرکت فرش استان در اختیار بافنده قرار می‌گیرد.


منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: بافندگان ، دلالان ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.