رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس به بیان بخشی از موفقیت های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در سال گذشته پرداخت و ابراز داشت: در سال گذشته در بخش آب و خاک به عنوان یک بخش زیر ساختی با وجود محدودیت های شدید اعتباری پیشرفت های قابل توجهی رخ داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

منصوری با بیان اینکه در ابتدای سال90،حدود 33 هزار و 500 هکتار از اراضی استان مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده بودند، افزود: با تجهیز 16 هزار هکتاری اراضی بخش کشاورزی استان به سیستم های آبیاری نوین در طول این دو سال، امروز آمار اراضی مجهز به سیستم های نوین آبیاری در استان به 49 هزار هکتار رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز کار مطالعه و طراحی 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به منظور مجهز شدن به سیستم های نوین آبیاری انجام گرفته است که پس از ابلاغ قانون بودجه و تخصیص اعتبار عملیاتی می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس در خصوص اثرات تجهیز اراضی استان به سیستم های نوین آبیاری سخن گفت و ابراز داشت: در پی سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه و تاکید ایشان به بهره برداری و بهره وری صحیح از منابع آبی، کار تجهیز اراضی استان به سیستم های نوین آبیاری جهش قابل ملاحظه ای به خود گرفت .

وی معتقد است: این گونه اقدامات می تواند نقش اثر گذاری در بهره وری مصرف آب، صرفه جویی در مصرف آب، توسعه اراضی آبی، افزایش میزان تولیدات بخش کشاورزی و کاهش هزینه های کشاورزی در پی داشته باشد.

منصوری در بخش دیگری از سخنان خود در مورد احداث شبکه های آبیاری در سال گذشته در استان سخن گفت و ابراز داشت: در سال گذشته هشت هزار هکتار شبکه آبیاری به مجموع شبکه های آبیاری استان افزوده شده است، این در حالی است که میزان کل فعالیت های صورت گرفته در این خصوص تا قبل از این 24 هزار هکتار بوده است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، ابیاری ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.