مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 4 میلیارد و 440 میلیون ریال اعتبار در استان به بخش جنگل تخصیص یافته است.

علی پیرمرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار کرد: سال گذشته جمعاً در بخش جنگل 4 میلیارد و 440 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته که از این میزان 2 میلیارد و 667 میلیون ریال از اعتبارات استانی و یک میلیارد و 773 میلیون ریال در بخش ملی بوده که در بخش جنگل برای حفاظت، صیانت و توسعه جنگل‌های زاگرسی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه از 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی 101 هزار هکتار عرصه جنگلی است، خاطرنشان کرد: ذخیره‌گاه‌های جنگلی به صورت جنگل نبوده و به نوعی لکه‌های جنگلی بوده و آغاز منطقه رویشگاه‌ جنگل‌های زاگرسی از استان آذربایجان غربی بوده است.

وی اضافه کرد: این ذخیره‌گاه‌ها به عنوان 14 ذخیره‌گاه هستند و مساحت آن‌ها بیش از 4 هزار هکتار بوده که 2 هزار و 400 هکتار از آن‌ها محافظت شده و مابقی در دست مطالعات مقدماتی است.

وی بلوط، زالزالک، اقاقیا و ... را از نوع گونه‌های طبیعی جنگل معرفی کرد و افزود: این گونه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برای حیات وحش و تلطیف هوایی استان آذربایجان غربی برخوردار بوده و ریه‌های تنفسی استان هستند.

وی تصریح کرد: در حدود 660 هزار هکتار عرصه‌های جنگلی به صورت دست کاشت توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اضافه شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی در زمینه بوستان‌های روستایی و افزایش پارک‌های جنگلی در محدوده شهرستان‌ها داریم که در تعامل با شهرداری شهرستان‌ها و سایر نهاد‌های ذ‌ی‌ربط از جمله محیط زیست این کارها انجام می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.