"تلفن همراه رئيس جمهور" به عنوان فيلمي جنجالي بين كمدي موقعيت و ملودرام دست و پا مي‌زند.

"جبار آذين"، منتقد سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص فيلم سينمايي "تلفن  همراه رئيس جمهور" ساخته علي عطشاني گفت: دو فيلم متفاوت از يك فيلمساز يكي شبه سياسي اجتماعي و ديگري نوآور و سرگرم كننده اما هر دو فانتري هم اكنون در سينماها در حال اكران است.
وي افزود: كارگرداني كه مي‌كوشد در عرصه سينما با ساختن آثاري متفاوت در محتوا ساختار و روايت داستان‌هاي برگرفته از اجتماع تمايلات و آموخته‌هاي مردمي در رديف مطرح ‌ترين فيلمساز سينماي ايران بايستد.
آذين ادامه داد: "تلفن همراه رئيس جمهور" يك نوع فيلم اجتماعي انتقادي است كه افتادن سيم كارت به دست يك كارگر ساده و فقير بهانه‌اي مي‌شود فيلمساز با طرح مباحثي در خصوص مسائل اجتماعي گرفتاري‌ها و سو  تفاهم‌ها با بازي طنز به بررسي و تحليل بخشي از لايه‌هاي اجتماعي و سياسي كشور بپردازد.
وي تصريح كرد: موضوع اصلي فيلم خوب است ولي فيلمنامه و پرداخت آن درست از كار در نيامده و سوژه‌هاي اصلي كامل بسط داده نشده و پرداخت مناسب ندارد.
آذين ادامه داد: بويژه ضعف شكل و ساختار فيلم نامه در پرده مياني اثر بسيار به چشم مي‌خورد.
آذين تصريح كرد: مشكل اصلي "تلفن همراه رئيس جمهور" اين است كه ميان كمدي موقعيت و ملودرام دست و پا مي‌زند و نتوانسته با رعايت ملزومات و ويژگي‌هاي هردوگونه سينمايي به توفيق دست يابد به صورتي كه نه قواعد ملودرام را دارد و نه خصوصيات آثار كمدي تطابق دارد.
اين منتقد افزود: درستي يا نادرستي و يا شايعه بودن اينكه موبايل مرد كارگر همان موبايل رئيس جمهور است يا نه كه در فيلم روي آن مكث مي‌شود و اينكه خود رئيس جمهور هم پس از مدت‌ها با اين خط تماس مي‌گيرد از موارد گنگ و پرداخت ضعيف سوژه اصلي فيلم است.
آذين عنوان كرد: اين فيلم جنجالي كه گاه با انتقادات و كنايه‌هاي سياسيون و رئيس جهور بروبر شده و براي اكران هم اما و اگر داشته است با پايان غير معقول و شوك آور يعني چنون مرد كارگر كه آمدن آمبولانس را با آمدن ماشين تشريفات رئيس جمهور اشتباه مي‌گيرد به عنوان پايان بندي ضعف محتوايي و روايي اين فيلم رقم مي‌زند.
آذين بيان كرد: گرچه مي‌توان از فيلمبرداري خوب و دقيق زرين دست بازي‌هاي قابل توجه بهناز جعفري و مهدي هاشمي و مسلط‌تر شدن عطشاني بر مور فيلمسازي به عنوان امتيازهاي اين فيلم ياد كرد.
وي اظهار داشت: با اين حال تلفن همراه رئيس جمهور چيزي فراتر از يك فانتري سطحي و سرگرم كننده نيست./ص

برچسب ها: جبار آذین ، منتقد ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار