مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با هفته جهانی مساجد، همایش ملی «مساجد و جهان اسلام» در مرکز استان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام رضا قاسمي در یاسوج به اعلام فراخوان دومین همایش کشوری «مساجد و جهان اسلام» در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: اولین همایش مساجد و جهان اسلام سال گذشته به میزبانی این استان برگزار شد و امسال نیز دومین همایش آن همزمان با هفته جهانی مسجد برگزار می‌‌شود.

وی تصریح کرد: در نخستین فراخوان این همایش، 120 مقاله از 31 استان و از دانشگاه‌‌های مطرح کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد و پس از بررسی مقالات ارایه ‌شده توسط کارشناسان بیش از 10 مقاله برتر نیز معرفی شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برگزیدگان برتری در هفته جهانی مسجد و همزمان با برپایی این همایش اقدام به ارایه مقالات می‌کنند و لازم به ذکر است با همکاری مسئولان استانی چکیده این مقالات به زبان‌‌های فارسی و انگلیسی چاپ و در اختیار پژوهشگران قرار داده می‌شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: دبیرخانه دومین همایش مساجد و جهان اسلام از هم‌‌اکنون فعال است و تمهیدات لازم برای شرکت پژوهشگران و اساتید در نظر گرفته شده است.

وی، نقش مساجد در تحقق شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، مسجد، طراز اسلامی، جایگاه کانون‌های فرهنگی ـ هنری در پیشبرد اهداف مساجد را از مهمترین اهداف برگزاری همایش عنوان کرد.

قاسمی در ادامه به دیگر اهداف برگزاری همایش اشاره کرد و گفت: مساجد در راستای توسعه کارکردی مساجد، مساجد مرکز جنبش و حرکت‌های اسلامی، جایگاه مساجد در برنامه‌ریزی شهری و ایجاد شهر سالم و ارزیابی موقعیت جغرافیایی مساجد در سکونت‌گاه‌های شهری و روستایی در محیط نرم‌افزاری GIS را از دیگر محورهای این همایش دانست.

این مسئول فرهنگی ـ مذهبی جایگاه و نقش مساجد در توسعه گردشگری مذهبی، مساجد و معماری اسلامی، تحلیلی بر درآمدزایی مساجد، فرصت یا تهدید، مساجد و تقویت رفتارهای جامعه شناختی، نقش مساجد در هم‌گرایی فرهنگی و اجتماعی کشورهای اسلامی، مسجد و تمدن اسلامی، نقش مساجد برای آزادی قدس را از دیگر محورهای این همایش بیان کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود ارائه الگوی مدیریت مساجد در کشور‌های اسلامی، نقش مساجد در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن ارزش‌ها، تعالی اخلاق فردی و اجتماعی، مساجد و ترویج فرهنگ مهدویت نیز را از دیگر محورهای دومین همایش علمی سراسری مساجد و جهان اسلام در مرکز استان برشمرد.

قاسمی تصریح کرد: این همایش توسط دبیرخانه هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را به محل دبیرخانه این همایش واقع در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، میدان آزادگان (راهنمایی) نبش توحید شش پلاک 9 ( کد پستی 7591985179 ) و به سایت دبیرخانه همایش به نشانی www.kanoonmasajed.ir  و یا به ایمیل دبیرخانه همایش: kb_kanoonfh@yahoo.com  ارسال کنند./ج1

برچسب ها: همایش ، دبیرخانه ، یاسوج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.