معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: مهم ترین اولویت در طرح پهنه بندی محدوده های معدنی استان، معرفی مناطق مستعد برای مواد معدنی فلزی است.

اکبر طاهری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به نقشه های زمین شناسی منطقه و اطلاعات حاصل از عملیات اکتشافی که تاکنون در سطح استان انجام شده، طرح پهنه بندی محدوده های معدنی با اولویت اکتشاف معادن فلزی از فروردین ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز آغاز شد.

وی معرفی مناطق مستعد معدنی جهت سرمایه گذاری کلان در اکتشاف و بهره برداری، ساماندهی محدوده های معدنی، جلوگیری از تضییع حقوق دولتی و عمومی و تسریع در انجام عملیات اکتشافی معادن استان را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

وی افزود: با اجرای طرح پهنه بندی، مناطق مستعد معدنی به 5 پهنه دسته بندی شده است که 22 هزار کیلومتر از مساحت کل استان را در برمی گیرد.

طاهری با بیان اینکه سه زون از 20 زون مطالعاتی کشور توسط سازمان زمین شناسی، که عمدتاً معادن فلزی از قبیل طلا، آهن و مس را به خود اختصاص داده در استان آذربایجان غربی واقع شده است اضافه کرد: در اجرای طرح مذکور، این 3 زون که شمال، مرکز و جنوب استان را در برمی گیرد در داخل 5 پهنه شناسایی شده قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر اکتشافات صورت گرفته در سطح استان به صورت سطحی می باشد ادامه داد: با یکپارچه سازی اطلاعات و اجرای طرح پهنه بندی معادن، مطالعات ژئوفیزیک هوایی از طریق ماهواره انجام شده و ما در خصوص ذخایر عمقی معادن استان نیز اطلاع حاصل خواهیم کرد.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: بعد از پایان عملیات زون بندی و تایید نهایی پهنه بندی، از واگذاری محدوده های معدنی در قالب محدوده های کوچک به افراد یا شرکت های فاقد صلاحیت جهت اکتشافات و بهره برداری ممانعت به عمل خواهد آمد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.