سمينار آموزشي چاقي در کودکان در بيمارستان دکتر شيخ از مراکز زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي مشهد برگزار مي شود .

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران، اين سمينار پنجشنبه سي ام خرداد ويژه گروه هاي  هدف پزشکان ، پرستاران و کارشناسان تغذيه برگزار مي شود و نام نويسي نيز از طريق سايت آموزش مداوم امکان پذير مي باشد .

گفتني است :امروز يكي از معضلات سلامت بشري چاقي است ونه تنها در كشورهاي غربي مانند آمريكا ، كانادا و اروپا يك مشكل اجتماعي محسوب مي شود بلكه به عنوان يكي از مهمترين عوامل تهديد كننده سلامت در ژاپن و چين وایران نيز درآمده است.

دلایل چاقی ممکن است ،عوامل ارثی، ژنتیکی یا عادات بد غذائی باشد، این در حالیست که عوارض چاقی در کودکان سریعتر از بزرگسالان آشکار می شود .

همچنین عوارض چاقی در کودکان در وزنهای پایین تر نسبت به بزرگسالان نمود بیشتری دارد( مثلا اگر در بزرگسالان با اضافه وزن 15 کیلوگرم کبد چرب میشود در کودکان با اضافه وزن 3 -4 کیلو این بیماری  نمایان میشود.)

کودکان چاق بیشتر در معرض خطر بیماری دیابت و کبد چرب می باشند،بنابراین ابتلا به ديابت در كودكان چاق از عوامل نگران كننده درآينده به شمار مي رود. همچنین کودکان چاق زیر ده سال، از لحاظ موفقیت های درسی نسبت به کودکان دیگر دارای هوش درسی پایین تر میباشند

آنچه امروزه جوامع گریبانگیر آن هستند این واقعیت میباشد که، طی سال‌های اخیر در سراسر دنیا، آمار چاقی کودکان دو برابر شده است.
برچسب ها: کودک ، چاق ، سمینار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار