اوضاع بد رسیدگی به بیماران در بیمارستان های انگلستان بویژه در روزهای تعطیل آخر هفته به گونه ای است که سالیانه چهارهزار نفر به خاطر این وضعیت از بین می روند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، دیلی تلگراف می نویسد وضعیت بد رسیدگی به بیماران در روزهای آخر هفته جان 4000 نفر را در انگلستان می گیرد . وضعیت واحدهای تصادفات و اورژانس بیمارستانی انگلستان به گونه ای است که پزشکان معتقدند با حاضر شدن در شیفت خود به منطقه جنگی اعزام می شوند . مقامات نیز معتقدند این واحدها به شدت غیرقابل کنترل هستند . 

این آمار توسط اورژانس و مراقبت های اضطراری بریتانیا منتشر شده که می گوید سیستم فعلی بهداشتی و درمانی اورژانس انگلستان به شدت  بی ثبات است . این سیستم که نیمی از بودجه جاری سیستم بهداشتی و درمانی کشور را به خود اختصاص داده است به سختی در دسترس همه شهروندان قرار می گیرد.

به همین خاطر مقامات بخش سلامت بریتانیا تصمیم گرفته اند برنامه ای به اجرا بگذارند تا بتوانند بحران موجود در واحدهای تصادفات و اورژانس و همچنین مشکلات جدی موجود در خدماتی که کارکنان این بخشها در ساعات تعطیلی به مردم ارائه می دهند را حل کنند . 

آنها در تلاش هستند شواهد و مدارکی را جمع آوری کنند تا بتوانند ضعف های سیستم موجود اثبات کنند . ضعف هایی چون قرار دادن بیماران در شرایط خطرناک مخصوصاً در روزهای تعطیل آخر هفته . 

این گزارش در حالی منتشر شده است که سازمان ملی بهداشت بریتانیا در پی بازسازی اساسی و ساختاری سیستم بهداشتی و درمانی این کشور است که قصد دارد این کار را با تبدیل کردن بیمارستان های بزرگ این کشور به بیمارستان های هفت روزه و تمام وقت مخصوصاً با توجه ویژه به تعطیلات آخر هفته انجام دهد تا بتواند از میزان مرگ ومیر مردم در این روزها بکاهد .

این در حالیست که گزارش نهادهای مختلف حوزه بهداشت و درمان نکات قابل تاملی را فاش کرده اند . نکاتی از قبیل اینکه : نرخ مرگ ومیر در تعطیلات آخر هفته در بیمارستان های بریتانیا به خاطر کمبود کادر پزشکی مجرب آنقدر زیاد است که چهارهزار نفر از مردم به این دلیل تلف می شوند .

- شمار زیادی از بیماران به خاطر شرایط بد رسیدگی و ترخیص با عجله و همچنین خالی کردن تخت های بیمارستان ، مجبور می شوند مجدداً به بیمارستان برگردند .

- آمارها نشان میدهد که وقتی واحدهای اورژانس بیمارستانی شلوغ می شوند 30 درصد به نرخ مرگ و میر افزوده می شود .

- کمبود گسترده پزشکان تصادف و اورژانس باعث شده است که نیمی از این عنوان شغلی در دو سال گذشته خالی بماند .

- عدم اطمینان به کادر پزشکی اورژانس و عدم اطمینان به رسیدگی کافی درمیان تعداد زیادی از مراجعه کنندگان به واحدهای بیمارستانی وجود دارد .

سیستم بهداشتی ودرمانی انگلیس امسال خط تلفن 111 را برای موارد پزشکی غیراورژانس راه اندازی کرده است . با نگرانی هایی که از اشغال شدن زیاد این خط وجود دارد ، مقامات پزشکی انگلستان برای راه اندازی خط تلفن اورژانس با تردید مواجه اند .

وضعیت واحدهای تصادفات و اورژانس بیمارستانی انگلستان به گونه ای است که پزشکان معتقدند با حاضر شدن در شیفت خود به منطقه جنگی اعزام می شوند . مقامات نیز معتقدند این واحدها به شدت غیرقابل کنترل هستند . 

با اینکه مقامات از کادر پزشکی خواسته اند که نسبت به بیماران خود مسئولیت پذیر باشند اما هنوز روشن نیست چرا این همه مرگ و میر در بیمارستان ها اتفاق می افتد .

پروفسور کیت ویلت مدیر سازمان ملی بهداشت بریتانیا می گوید ما نیازمند بازنگری اساسی در سیستم بهداشتی و درمانی خود هستیم . 

این درحالیست که یک گزارش در ماه آوریل نشان می دهد که دراین ماه 22 خطای جدی در واحد های اورژانس لندن اتفاق افتاده که منجر به سه مرگ شده است . میزان برگشت بیماران به بیمارستان به خاطر وضعیت بد رسیدگی از سال 2003 تاکنون 50 درصد افزایش داشته است . این در حالیست که تعداد تخت های بیمارستانی درهمین بازه زمانی با کاهشی درحد 80 هزار تخت به 140 هزار تخت رسیده است . 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار