معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن از برگزاری نخستین دوره مسابقات سراسری تلاوت درتابستان سال جاری خبر داد.

محمد ضرغام درگفتگو با خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: اولین دوره مسابقات سراسری تلاوت با محوریت حفظ و در رشته های قرائت ، حفظ  مفاهیم برگزار می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: اولین دوره مسابقات سراسری تلاوت با هدف ایجاد شور قرآنی و همچنین ترغیب شرکت کنندگان به فراگیری حفظ و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم همگام با دیگر آموزه های قرآن اجرا خواهد شد.
وی در خصوص شرایط حضور در این مسابقه اظهار داشت: شرکت کنندگان دراین مسابقات موظف به مطالعه و آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآن کریم بوده و علاوه بر شرکت کنندگان در رشته حفظ ، شرکت کنندگان رشته قرائت نیز می بایست قرعه های انتخابی مسابقه را به صورت حفظ قرائت کنند.
افراش در ادامه بیان داشت: در همین راستا و در مرحله استانی مسابقات ، قاریان موظف به حفظ 20 قطعه یک صفحه ای از قرآن معادل یک جزء و در مرحله ی کشوری موظف به حفظ 30 قطعه یک صفحه ای معادل یک و نیم جزء قرآن خواهند بود.
وی در پایان در خصوص زمان ثبت نام تأکید کرد: ثبت نام مرحله استانی این مسابقه در تابستان سال جاری و پیرو تبلیغات و اطلاع رسانی ادارات کل تبلیغات اسلامی انجام خواهد شد./ل
برچسب ها: ترغیب ، قرائت ، معادل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار