وزارت بهداشت و درمان با صدور بخشنامه ای مجوز انجام سونوگرافی و گزارش رادیولوژی را توسط پزشکان عمومی و متخصصین غیر رادیولوژی صادر نموده است.

دکتر عبدالرسول صداقت عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران با بیان اینکه موضوع انجام سونوگرافی توسط متخصصین غیر رادیولوژی در سال های گذشته پیوسته مورد کشمکش بین رادیولوژیست ها و وزارت بهداشت بوده است به  خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران  گفت: متخصصین غیر رادیولوژی و پزشکان عمومی هیچ دوره ویژه ای برای حفاظت در برابر اشعه و فیزیک سونوگرافی و رادیولوژی را نگذرانده اند.

وی افزود: این دستور العمل غیر علمی و غیر کارشناسی می تواند علاوه بر به خطر انداختن شغل رادیولوژیست ها زيان های جبران ناپذیری برای بیماران به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر لغو این دستور العمل اذعان داشت: باید این موضوع توسط مراجع مربوطه در وزارت بهداشت و درمان و سازمان نظام پزشکی به طریق علمی حل و فصل گردد.

عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به تماس های مکرر دستیاران رشته رادیولوژی با این  انجمن اظهار داشت: تمامی دستیاران رشته رادیولوژی در تماس با انجمن رادیولوژی ایران اعلام کردند در صورتی که این بخشنامه لغو نگردد به صورت دسته جمعی  تقاضای تغییر رشته خواهند داد.

وی تصریح کرد: در آستانه شروع به کار دولت جدید این امر می تواند به یک بحران جدی در بخش  سلامت کشور و دانشگاه های علوم پزشکی منجر شود.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: در این بخشنامه میزان دریافت تعرفه برای پزشکان عمومی 50 درصد و پزشکان متخصص رادیولوژیست 80 درصد اعلام شده است./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار