استاندار خوزستان با انتقاد از بی توجهی به بخش کشاورزی، بیان کرد: وارداتی که امروز انجام می شود غیر منطقی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،حجازی با اشاره به اهمیت خودکفایی در بخش کشاورزی ادامه داد: باید تنوع تولید و صادرات افزایش یابد اما متاسفانه واردات هنوز ادامه دارد،مثل واردات برنج؛ در حالی که کشور ما دوازدهمین کشور تولید کننده برنج در جهان است.

وی در خصوص علت این معضل گفت: متاسفانه، جاهایی که باید به این موضوع می‌پرداختیم از ظرفیت‌ها استفاده نشد. بخشی از این موضوع به واگذاری زمین و تامین آب بر می‌گردد و بخش دیگر اینکه ما جوانان را هدایت کردیم به سوی دانشگاه‌ها و رشته‌های غیر مرتبط با تولید، به طوری که هم‌اکنون بالای 70 درصد رشته‌های دانشگاهی غیر مرتبط با تولید هستند.

سید جعفر حجازی با اشاره به اینکه صادرات کشاورزی باید تنها تامین کننده کشور و ردیف اول صادرات باشد تصریح کرد: در بخش کشاورزی می‌توانیم کار‌های بزرگی انجام دهیم، کشت به موقع در بحث تسهیلات 7 درصد و 13 درصد برای صنایع تبدیلی فراهم است قطعا تولید ما می‌تواند افزایش پیدا کند.

استاندار خوزستان افزود: استان خوزستان با کاهش آب پشت سد‌ها، مواجه بوده و بالغ بر 8 میلیارد مکعب کاهش آب پشت سد‌ها داشته‌ایم و در چند سال اخیر زیر نرمال بوده است.

حجازی در پایان خاطرنشان کرد: ما تنها توانسته‌ایم 270 هزار هکتار به اراضی زیر کشت خود اضافه کنیم و این هم بسیار کم است و باید بیشتر از این‌ها باشد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.