عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع‌طبيعي مجلس با تاكيد بر اينكه كشاورزي مبناي استقلال كشور است، گفت: بي‌مهري به كشاورزان مهاجرت آنان به حاشيه شهرها را به دنبال دارد كه دولت آينده با آسيب‌شناسي معضلات اين بخش بايد در راستاي حمايت از كشاورزان گام بردارد.

"بهرام بيرانوند" نماينده مردم بروجرد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درباره اولويت دولت آينده در بخش كشاورزي، اظهار داشت: دولت آينده نه تنها در حوزه كشاورزي بلكه در همه بخش‌هاي اقتصادي قطعا اولويت كاري خود را بايد كمك به توليد، رونق توليد ملي و اشتغال جوانان در همه زمينه‌هايي كه در كشور ظرفيت بهره‌بري از آن وجود دارد قرار دهد.

وي در ادامه افزود: همچنين تمركز بر توليد و نرخ‌گذاري مناسب محصولات استراتژيك، جلوگيري از واردات بي‌رويه محصولات كشاورزي خصوصا در زمان برداشت محصولات، تعامل با كشاورزان و حمايت از آنان، توليد و عرضه محصولات ارگانيك و سالم از جمله مواردي است كه دولت آتي بايد مدنظر داشته و در جهت بهبود آن گام بردارد.

عضو كميسيون كشاورزي در ادامه اظهار داشت: بخش عظيمي از مشكلات حال‌حاضر به دلیل بي‌تدبيري و برنامه محور نبودن دولت در زمينه اقتصاد بوده، لذا دولت آینده باید با شناخت از مشكلات كشور، از توان داخلی برای حل بحران‌ها و چالش‌های اقتصادی و كشاورزي بهره ببرد.

بيرانوند تصريح كرد: عدم حمايت از كشاورزان و عدم توجيه اقتصادي توليد محصولات كشاورزي، منجر به مهاجرت بي رويه به حاشيه كلان شهرها شده اين درحاليست كه كشاورزي محور ااستقلال يك كشور است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کشاورز ، محصول ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار