رییس خانه صنعت ومعدن استان کرمانشاه معتقد است: اگر یک دهم اعتبارات مسکن مهر را به بخش صنعت می دادند، امروز این بخش هیچ مشکل عمده ای نداشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر معراج محرابی گفت: با توجه به تحریمهای اعمال شده علیه کشورمان امروز فشارهای مضاعفی به بخش صنعت کشور وارد شده و بسیاری از واحدهای صنعتی برای تامین ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز خود با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی فعالان بخش صنعت و مقاومتی که داشتند تا کنون از این فشارها سرافراز بیرون آمده ایم و خوش بین هستیم در آینده نزدیک این موانع تا حدودی مرتفع شود.

رئیس خانه صنعت ومعدن استان کرمانشاه با اشاره به محدودیت های داخلی سر راه تولید در کشورافزود: در بخش تسهیلات صندوق توسعه ملی و بانک ها نیز مشکلات فراوانی داریم و تسهیلات معمولا با تاخیر پرداخت می شود.

محرابی با انتقاد از عملکردو سیاست های بانک مرکزی، خاطرنشان کرد: این سیاست ها هرگز مورد تایید بخش صنعت و معدن نبودهو امیدواریم نسبت به تغییر این سیاست ها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش صنعت همواره تلاش کرده در کنار سیاست های کلان نظام با حداقل امکانات به نهایت بهره وری برسد و در حوزه های غذا و مایحتاج اساسی مردم تلاش کند تا فشارهای وارد شده به مردم تا حدودی تعدیل شود و کمترین فشار به مردم وارد شود.

به گفته این مسئول باید واحدهای صنعتی به سمتی پیش بروند که تولید آن ها صادرات محور باشد .

رئیس خانه صنعت ومعدن استان کرمانشاه تصریح کرد: باید برنامه ریزی کنیم واحدهایی که تازه فعال می شوند تولید صادرات محور داشته باشند و واحدهای از قبل فعال نیز آموزش های مربوط به بازاریابی را دریافت نمایند تا بتوانند با رونق صادرات، بخشی از هزینه های خود را تامین کنند.

محرابی در ادامه از وضعیت شهرک صنعتی جاده سنندج کرمانشاه هم انتقاد کرد و افزود: این شهرک بیش از 40 سال است که به معضلی برای کرمانشاه تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه این شهرک مربوط به بخش خصوصی شهرداری البرز است، ادامه داد: پول هایی که برای خدمت رسانی به این شهرکت اختصاص می یابد را به استان های دیگر و مرکز شرکت های خود ارسال می کنند و به دلیل عدم رسیدگی به این شهرک هشت سال است که آسفالت آن لکه گیری نشده است.

رئیس خانه صنعت ومعدن استان کرمانشاه تعداد واحدهای صنعتی وجود در این شهرک را 240 واحد عنوان کرد و یادآور شد: این شهرک هنوز از صنعت و معدن پروانه ندارد و فاقد تصفیه خانه فاضلاب، خدمات شهرکی مناسب و ... است.

وی تاکید کرد: باید این شهرک به شرکت خدماتی بخش خصوصی واگذار شود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، مشکل ، عمده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.