رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمانشاه گفت: در حال حاضر بيش از 900 جواز صنعتي در استان وجود دارد كه در صورت به بهره برداري رسيدن اين مجوزها، اشتغال زايي بيش از 30 هزار نفر را در بر خواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از "شاتا" جهانگير شاهمرادي افزود: در حال حاضر 879 پروانه بهره برداري در بخش صنعت، با اشتغالزايي اسمي بيش از 27 هزار نفر در استان صادر شده است.

شاهمرادي اضافه كرد: در بخش معدن نيز 233 فقره پروانه بهره برداري با اشتغالزايي 2526 نفر، حدود 43 گواهي كشف معدني و 41 مجوز برداشت در زمينه هاي مختلف مواد معدني در استان وجود دارد.

به گفته وي معادن برجسته استان شامل سنگ گچ، بيتومين، سنگ لاشه و سيليس است و محدوده درخواست ثبت شده معدن در سال 91 حدود 700 فقره و پروانه اكتشاف31 فقره  بوده است و تعداد گواهي اكتشاف 21 ليست و نيز مجوز برداشت 43 فقره از ابتداي سال جاري تاكنون است.

شاهمرادي با اشاره به ميزان صادرات از اين استان تاكيد كرد: وجود 3 واحد پتروشيمي در استان، 2 واحد سيمان و وجود كارخانجات متعدد مواد غذايي و لبني در استان باعث شده تا صادرات قابل ملاحظه اي از توليدات استان به كشور عراق داشته باشيم.

وي افزود: از مهمترين اقلام صادارتي استان مي توان به لبنيات، انواع لوله هاي pvc،كفش و دمپايي، كود اوره وآمونياك، رب گوجه فرنگي، عصاره شيرين بيان، تير آهن، نايلن و فريزر، انواع كاشي كف و ديوار، سيمان، سموم دفع آفات نباتي، كلوچه و نان برنجي، انواع رنگ و... نام برد.

در ادامه رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت نيز با تقدير از تلاش هاي مجموعه سازمان در جهت رفع مشكلات واحد هاي صنعتي و معدني استان گفت: اعطاي تسهيلات ريالي به واحد هاي صنعتي داراي محدوديتهاي بود كه در مجموع با راهبري منطقي و خرد محوري سازمان و كارشناسان برطرف شد.

محرابي افزود: در اين خصوص بانك ها نيز كمك زيادي به حل اين مشكل كردند تا صنعت و معدن روال عادي خود را داشته و در سياستهاي كلان نظام با حداقل امكانات بالاترين بازدهي را داشته باشند كه جاي تقدير از معدنكاران و صنعتكاران دارد.

وي با اشاره به  به مشكلات شهرك صنعتي جاده سنندج اضافه كرد: حدود 40 سال از ساخت اين شهرك با وجود 209 واحد صنعتي مي گذرد اما 8 سال است كه جاده هاي آن آسفالت و لكه گيري نشده است و اين شهرك بايد به شركت خدماتي كه خود واحد هاي صنعتي سهامداران آن هستند واگذار شود و بايد بعنوان يك برنامه كاري لحاظ شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار