مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد از برداشت 60 هزار تن گندم در پارس‌آباد در فصل برداشت این محصول خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسن روحی دیروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در پارس‌آباد اظهار داشت: کار برداشت گندم از مزارع دیم و آبی شهرستان پارس‌آباد آغاز شده و امسال پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به شرایط مطلوب کشت و داشت بیش از 60 هزار تن گندم در پارس‌آباد تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی گفت: 12 هزار هکتار از اراضی پارس‌آباد به صورت دیم و آبی به کشت این محصول اختصاص یافته که با همت و تلاش زارعان عملیات برداشت شروع شده است.

روحی خاطر نشان کرد: امسال با توجه به اینکه نهاده‌های کشاورزی به موقع تحویل زارعان شده و مقابله با بیماری‌ها به ویژه بیماری قارچ گندم به حداقل رسیده و حتی در مزارع پارس‌آباد مشاهده نشده است، میزان تولید در هر هکتار افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد همچنین افزود: پنج مرکز خرید به همت غله و سازمان تعاون روستایی کار خرید گندم برداشت شده کشاورزان را انجام می‌دهد که پیش‌بینی می‌کنیم 60 هزار تن گندم از نوع مرغوب در این شهرستان تولید شده و در سیلوها و انبارها نگهداری و ذخیره‌سازی شود.

وی با یادآوری اینکه در امر ذخیره‌سازی محصول گندم مشکل خاصی وجود ندارد، بیان کرد: تدابیر لازم اندیشیده شده تا زارعان با کمترین مشکل محصول خود را تحویل داده و وجه آن را نیز در کمتر از 24 ساعت دریافت کنند/س.

برچسب ها: پارس ، آباد ، تولید ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.