نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم با انتخاب آزادانه مسئولیت و نتایج اخلاقی کار خود را می‌پذیرند.

روح‌الله بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به خلق حماسه سیاسی در کشور توسط ملت ایران در روز انتخابات، اظهار داشت: شرکت در انتخابات شاخصی برای رضایت عمومی مردم است.

وی با بیان اینکه طبق سیاست نوین، حکومت‌شوندگان از حکومت‌کنندگان راضی هستند و اطاعت فرامین آن‌ها از طرف مردم از روی ترس و اجبار نیست، تصریح کرد: هنگامی که مردم به پای صندوق‌های رای می‌روند و مسئولان اجرایی و قانون‌گذاری خود را انتخاب می‌کنند، نتیجه انتخابات را می‌پذیرند و به آن گردن می‌نهند.

بیگی با اشاره به مزیت‌های گزینش با اختیار و رضایت کامل، خاطرنشان کرد: مردم با انتخاب آزادانه مسئولیت و نتایج اخلاقی کار خود را می‌پذیرند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: ضریب امنیتی در کشورهای دموکراتیک که مردم در انتخاب آزاد هستند، بسیار بالا است.

وی به انتخابات از دیدگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان شرکت در انتخابات را حق همه آحاد جامعه می‌دانند و مشارکت در تعیین سرنوشت اجتماعی را برای تمام اقشار مردم اعم از زن و مرد به طور یکسان لازم می‌دانند.

بیگی ادامه داد: انتخابات از دیدگاه امام خمینی (ره) باید از هر گونه تحمیل و اجبار به دور باشد.

وی یادآور شد: امام(ره) به قدرت تشخیص و انتخاب صحیح مردم اعتقاد داشتند از این رو بر مسئولان لازم است به انتخاب و رای مردم اعتماد کرده و آن را محترم شمارند و در هیچ مسئله‌ای نباید رای و اندیشه‌ای را به هر بهانه و توجیهی به مردم تحمیل کرد./س

برچسب ها: انتخاب ، میاندواب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.