شهردار مونترال کانادا که پس از تصدي اين سمت در نوامبر گذشته وعده مبارزه با فساد را داده بود روز دوشنبه به اتهام کلاهبرداري بازداشت شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، بازداشت شهردار مونترال ضربه اي ديگر به شهرت بزرگترين شهر کانادا بود.پليس کانادا اعلام کرد مايکل اپلبائوم با 14 فقره اتهام در ارتباط با دو معامله مستغلات مواجه است. به گفته مقامات پليس کانادا ، مقدار پولي که در اين پرونده کلاهبرداري در ميان است به دهها هزار دلار مي رسد.
اندره بولانگر از مقامات پليس مونترال در تشريح اتهامات گفت :کلاهبرداري از دولت ، نقض اعتماد ، توطئه ، فساد و دريافت کارمزدهاي مخفيانه از جمله اتهامات اپلبائوم است.
اين اتهامات به دوره اي از سال 2006 تا 2011 مربوط مي شود که اپلبائوم شهردار يکي از مناطق مونترال بود.
اپلبائوم نوامبر گذشته پس از آنکه ژرال ترامبله Gérald Tremblay در پي متهم شدن به ناديده گرفتن فساد و هزينه هاي غيرقانوني حزب سياسي خود مجبور به کناره گيري از شهرداري مونترال شد ، به صورت موقت جانشين وي شد.
ترمبله اين اتهامات را رد کرده است. دستگيري اپلبائوم جديدترين رويداد در ادامه يک رشته رسوايي هاي  شهرداران شهرهاي بزرگ کانادا است که به شهرت و اعتبار آن به عنوان يک کشور محافظه کار تابع قانون خدشه دار کرده است.
راب فورد ، شهردار تورنتو نيز پس از انتشار برخي گزارش ها که حاکي است وي در حال مصرف کوکائين و کراک مشاهده شده است براي کناره گيري از سمت خود تحت فشار قرار گرفته است.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار