معاون امور معدنی و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طرح شناسایی و پهنه‌بندی مناطق مستعد معدنی آذربایجان غربی به پایان رسیده است.

اکبر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: طرح شناسایی و پهنه‌بندی مناطق مستعد معدنی آذربایجان غربی به پایان رسید.

وی با اشاره به شناسایی مناطق دارای ظرفیت برای ایجاد معادن در آذربایجان غربی، تصریح کرد: اجرای این طرح از ابتدای سال ‌جاری آغاز شده است.

طاهری به نظر کارشناسان در شناسایی محدوده‌های مستعد معدنی در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: با توجه به مطالعات و تحقیقات انجام شده و بهره گرفتن از نقشه‌های موجود این مناطق شناسایی و ثبت شد.

معاون امور معدنی و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: طرح شناسایی و پهنه‌بندی مناطق مستعد معدنی آذربایجان غربی پس از تصویب توسط وزارتخانه در اولین جلسه کارگروه توسعه معدن استان مطرح می‌شود.

وی با اشاره به توقف ثبت محدوده‌های کوچک معدنی آذربایجان غربی به منظور یکپارچه‌سازی این محدوده‌ها، خاطرنشان کرد: هرگونه انتقال پروانه اکتشاف، ثبت درخواست اکتشاف و واگذاری محدوده های در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی برای اکتشاف و بهره برداری تا تایید نهایی طرح شناسایی و پهنه بندی مناطق مستعد معدنی استان به حالت تعلیق درآمده است.

طاهری به مشخصات معادن و اراضی مستعد معدن در آذربایجان غربی اشاره کرد و ابراز داشت: اراضی مستعد معدن 60 درصد از مساحت کل استان را در بر می‌گیرند و به پنج پهنه دسته‌بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: با شناسایی و بهره‌برداری اصولی از معادن آذربایجان غربی شاهد رشد و شکوفایی صنعت معدن در استان خواهیم بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.