تیم های ملی کشورهای اتیویی، توگو و گینه ی استوائی به علت بازی گرفتن از فوتبالیست های غیر قانونی مورد بازخواست فیفا قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری روئیترز، فدراسیون جهانی فوتبال در جریان برگزاری دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2014 در برزیل پرونده ی 3 تیم آفریقائی از جمله اتیویی، توگو و گینه ی استوائی را راهی کمیته ی انضباطی کرد.

رؤسای فدراسیون جهانی فوتبال مدعی اند این تیم ها از بازیکنان غیر قانونی در تیم های خود استفاده کرده اند.

فیفا در بیانیه ای روز یکشنبه اعلام کرد تیم ملی اتیوبی که تا به حال دیدارهای خود مقابل آفریقای جنوبی و همچنین بوستوانا را با پیروزی پشت سر گذاشت از بازیکن غیر قانونی استفاده کرده است.

اگر این پرونده به کسر 3 امتیاز از اتیوبی منجر شود، این بدین معنی است که آفریقای جنوبی به دور از جام جهانی 2014 راه خواهد یافت.

تاگو نیز به علت حضور یک بازیکن غیر قانونی در دیدار این کشور مقابل کامرون در تاریخ 20 خرداد ماه مورد بازخواست قرار گرفته است.

فیفا همچنین  اعلام کرد تصمیماتی نیز در ارتباط با گینه ی استوائی اتخاذ شده است ولی به طور دقیق اعلام نشد که این تصمیم چیست.

در حالی که توگو و گینه ی استوائی در حال حاضر شانس چندانی برای راهیابی به دور نهائی رقابت های جام جهانی 2014 ندارند اما تغییر در امتیازشان می تواند تأثیر زیادی در سرنوشت در گروهشان خواهد داشت./آق
برچسب ها: جام جهانی ، فیفا ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار