نماينده دائم سوريه در سازمان ملل از بي توجهي سازمان ملل به اقدامات گروه هاي مسلح تروريست در حمله به کودکان و زنان اين کشور انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، بشار الجعفري در نشست شوراي امنيت که براي بررسي استفاده از کودکان در درگيري هاي مسلحانه برگزار شده است، گفت: نماينده ويژه شوراي امنيت براي اولين بار در گزارش خود به جرايم گروه هاي مسلح تروريست در سوريه به ويژه در مسئله استفاده از کودکان در درگيري هاي مسلحانه اشاره کرده است. مسئله تاسف بار اين است در دو سال گذشته ده ها گزارش سياسي و رسانه اي مستند و صدها اعتراف نهادهاي وابسته به سازمان ملل و نهادهاي غير دولتي معتبر منتشر شد که تاکيد مي کند گروه هاي مسلح تکفيري و وهابي در سوريه از کودکان در صفوف خود استفاده کردند. اميدوار بوديم نماينده ويژه شوراي امنيت در اين گزارش از کشورهاي حامي گروه هاي مسلح تروريست در سوريه مي خواست به حمايت مالي،تسليحاتي،رسانه اي و اطلاعاتي خود از اين گروه ها پايان دهد و تحريم هاي يکجانبه عليه ملت سوريه را لغو کنند. کودکان سوري در نتيجه اين تحريم ها آسيب ديده اند. متاسفانه نماينده ويژه شوراي امنيت مدعي شد ارتش سوريه بيمارستان ها و مدارس را گلوله باران کرده و کودکان را به قتل رسانده است. وي همچنين مدعي شده است ارتش سوريه مرتکب خشونت جنسي عليه کودکان شده است. دولت سوريه از نماينده ويژه شوراي امنيت در اواخر سال2012 استقبال کرد. وي با وزراي دولت سوريه به ويژه وزير آموزش و پرورش ديدار کرد. اين مقام سوري گزارش هاي مختلف را درباره حملات گروه هاي مسلح تروريست عليه نهادهاي آموزشي اين کشور را در اختيار نماينده ويژه شوراي امنيت قرار داد. همچنين وي بازديدهايي از بيمارستان ها، مدارس و مراکز پناهجويان در دو استان حمص و دمشق داشت. دولت سوريه از مدارس به عنوان مرکزي براي پناه دادن به خانواده هاي سوري آواره شده استفاده کرده است ولي وي در گزارش خود به اين مسئله اشاره نکرده و مدعي شده است ارتش سوريه مدارس را گلوله باران مي کند. 
الجعفري افزود: گروه هاي مسلح تروريست همچنين با منفجر کردن بمب در داخل مدارس و نزديکي آن مانع از حضور دانش آموزان در مدارس مي شوند. عمليات موشکي تروريست ها در هدف قرار دادن دانشکده مهندسي در دانشگاه هاي دمشق و حلب بر همگان روشن است. همچنين گروه هاي مسلح تروريست همه نهادهاي بهداشتي و پزشکي را در سوريه هدف قرار دادند. تروريست ها به بيش از سي درصد بيمارستان هاي سوريه آسيب زدند. دولت سوريه گزارشي تصويري در اختيار نماينده ويژه شوراي امنيت  قرار داده است که در آن تروريست ها بيمارستان القصير را منفجر کردند. جهان از ابتداي بحران سوريه شاهد جنايات گروه هاي مسلح تروريست عليه کودکان بوده است. تروريست هاي وابسته به جبهه النصره چند روز پيش محمد قطاع نوجوان چهارده ساله را گلوله باران کردند. تروريست ها پس از شکنجه اين نوجوان در برابر پدر و مادر خود وي را به اتهام کفر در حلب به قتل رساندند. کودک چهار ساله ديگري به نام فيصل توسط گروه هاي مسلح تروريست اواخر سال 2012 به دار آويخته شده است. تروريست ها پس از تجاوز به وي اين کودک را به قتل رساندند. شبکه تلويزيوني العربيه عربستان سعودي نيز چند روز پيش اظهارات يک شيخ وهابي کويتي را موسوم به شافي العجمي منتشر کرد و اين شيخ در سخنراني خود به سربريدن کودکان سوري در روستاي حطله در شهر ديرالزور افتخار کرده است. کشته شدن اين کودکان با حمايت جبهه تروريستي النصره صورت مي گيرد و شوراي امنيت نيز اين گروه را در فهرست سازمان هاي تروريستي قرار داده است. شايسته بود تهيه کنندگان اين گزارش براي شوراي امنيت همسو با رويکردهاي اين شورا درباره فعاليت تررويست ها در سوريه عمل کنند. متاسفانه اقدام گروه هاي مسلح تروريست در کشتار کودکان و تجاوز به زنان و دختران در سوريه در گزارش نماينده ويژه شوراي امنيت مطرح نشده است. اين در حالي است که گزارش هاي مختلف نهادهاي بين المللي تاکيد مي کند گروه هاي مسلح زنان و دختران را مي ربايند و از آنان براي هوي و هوس خود استفاده مي کنند. برخي از مفتيان و حاميان اين گروه هاي مسلح تروريست در شماري از رژيم هاي عرب خليج فارس با صدور فتاواي از اين اقدام تروريست عليه زنان و دختران حمايت و اين اقدام را جهاد جنسي توصيف کرده اند.
نماينده سوريه در سازمان ملل تاکيد کرد: دولت سوريه اقدام نماينده ويژه شوراي امنيت در قرار دادن سيزده بند از گزارش خود عليه سوريه را محکوم مي کند. وي در اين گزارش هيچ اشاره اي به وضع وخيم کودکان سوري در منطقه تحت اشغال اسرائيل در منطقه جولان نداشته است. از وي بارها خواسته بوديم به اين وضع اين کودکان توجه داشته باشد ولي وي تا کنون بي توجه بوده است. دولت سوريه به تعهدات خود در حمايت از کودکان و شهروندان اين کشور پايبند است و هر گونه نقض امنيت اين کودکان با برخورد قاطع دولت سوريه روبرو مي شود. دولت سوريه در ششم ماه مه اخير قانوني را براي مجازاتي افرادي تصويب کرد که کودکان زير هجده سال را وارد نبردهاي مسلحانه مي کنند. اين افراد با اثبات شدن اتهام خود در دادگاه از ده تا بيست سال حبس روبرو خواهند شد.








برچسب ها: بین الملل ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار