سازمانهاي مردم نهاد فرانسه برچيده شدن محاصره شش ساله غزه را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ، سه سازمان مردم نهاد فرانسه روز دوشنبه اعلام کردند تنها راه حل بحران انساني کنوني در باريکه غزه برچيده شدن محاصره اي است که از شش سال پيش تاکنون اسرائيل بر اين بخش از فلسطين تحميل کرده است.
 نماينده سازمانهاي موسوم به "اقدام ضد گرسنگي"، "امداد اسلامي فرانسه" و "Care-France" در نشستي خبري تاکيد کردند در صورت ادامه يافتن محاصره اسرائيل بر نوار غزه، که در سال 2007 آغاز و تاکنون ادامه يافته است، اين منطقه در چند سال آينده غير قابل سکونت خواهد شد.
پولين شتکوتي "Pauline Chetcuti"، از سازمان اقدام ضد گرسنگي، که به تازگي از غزه بازگشته است، وضع معيشتي کشاورزان و ماهيگيران فلسطيني ساکن غزه را وخيم توصيف کرد.
به گفته اين فعال حقوق بشر، 35 درصد از زمينهاي قابل کشاورزي غزه در نزديکي مرز با اسرائيل قرار داشته و به عنوان مناطق حايل به شمار مي آيد؛ بنابر اين کشاورزان از بيم مورد هدف قرار گرفتن از سوي اسرائيلي ها، نمي توانند وارد زمينهاي خود بشوند.
از سوي ديگر، با توجه به محاصره اسرائيل و بسته بودن گذرگاه ها در اکثر روزها، کشاورزان نمي توانند توليدات خود را به خارج صادر کنند. 
فرستاده سازمان اقدام ضد گرسنگي به غزه به طور خاص به مورد کشاورزي اشاره کرد که پس از انتظار بيهود براي باز شدن گذرگاه ها، مجبور شد يک و نيم تن از سبزيجات توليدي خود را معدوم کند.
در ادامه کنفرانس مطبوعاتي سازمانهاي مدافع حقوق فلسطينيان در فرانسه، امين ترووه-باگدوش، از سازمان موسوم به امداد اسلامي فرانسه، با اشاره به اين که نزديک به 800 هزار نفر از جمعيت يک ميليون و 600 هزار نفري غزه را کودکان تشکيل مي دهند، ادامه محاصره غزه را که به گفته وي ديگر کسي از آن سخن نمي گويد، تنبيهي جمعي توصيف کرد.








برچسب ها: بین الملل ، فرانسه ، غره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار