نظرسنجي گالوپ که نتايج آن روز دوشنبه منتشر شد نشان مي دهد بيشتر آمريکاييها با تصميم کاخ سفيد براي مسلح کردن مخالفان سوري در جنگ داخلي اين کشور مخالفند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، اين نظرسنجي که توسط موسسه گالوپ انجام شد نشان مي دهد 45 درصد آمريکاييها از تصميم اوباما براي ارسال کمکهاي مستقيم براي شورشيان سوريه حمايت نمي کنند و فقط 37 درصد آنها با اين تصميم موافقند.  

اين نظرسنجي چند روز پس از اينکه کاخ سفيد پنجشنبه اعلام کرد در پي تحقيقات انجام شده در خصوص استفاده از سلاح شيميايي توسط نيروهاي دولت سوريه دخالت خود را در جنگ داخلي سوريه افزايش خواهد داد انجام مي شود.
  
اين نظرسنجي در روزهاي پانزدهم و شانزدهم ژوئن پس از اينکه دولت اوباما اعلام کرد دستوراتي به سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا براي مجهز کردن مخالفان سوري به کمکهاي نظامي مستقيم صادر کرده است انجام شد.  

گالوپ در اين نظرسنجي از آمريکاييها درباره دخالت آمريکا در سوريه سوال کرد که 68 درصد آمريکاييها گفتند معتقدند در صورت شکست تلاشهاي ديپلماتيک و اقتصادي براي پايان دادن به جنگ داخلي در سوريه ، آمريکا نبايد در اين کشور دخالت نظامي داشته باشد.  

گالوپ اعلام کرد 51 درصد دموکراتها از کمک نظامي به مخالفان سوري حمايت کردند اما بيش از 60 درصد جمهوري خواهان با اين تصميم اوباما مخالفت کردند.  
برچسب ها: نظرسنجی ، آمریکا ، گالوپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار