ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه و باراک اوباما همتاي امريکايي وي دوشنبه در حاشيه اجلاس سران گروه هشت کشور صنعتي در ‌ لا ارنه انگليس، درباره اوضاع سوريه گفتگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، طرفين پس از گفتگويي دو ساعته با شرکت در يک کنفرانس مطبوعاتي اذعان کردند که درباره مسائل سوريه داراي اختلاف نظرهاي شديدي هستند اما با تلاش براي برگزاري کنفرانس صلح ژنو در سوئيس، موافقند.

پوتين گفت: مواضع ما کاملا با هم منطبق نيست اما در زمينه پايان دادن به خشونت ها در سوريه، جلوگيري از کشتار و و در نتيجه افزايش روز افزون قربانيان در اين کشور ، حل و فصل مشکلات از راه صلح آميز از جمله گفتگوهاي ژنو ، اتفاق نظر داريم.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: ما توافق کرديم که براي برگزاري روند مذاکرات صلح تلاش کنيم و طرف هاي درگير را ترغيب کنيم پشت ميز مذاکره بنشينند و در نهايت راه را براي گفتگوهاي ژنو هموار کنيم.

باراک اوباما نيز گفت: ما درخصوص مسئله سوريه داراي ديدگاههاي متفاوتي هستيم  اما در زمينه کاهش خشونت ها و اطمينان خاطر از بکار نبردن سلاح هاي شيميايي و اين که اين نوع سلاح در سوريه توليد و تکثير نخواهند شد، هم عقيده هستيم.
 
اوباما گفت: سران دو کشور به هيئت هاي خود دستور داده اند درباره کنفرانس صلح سوريه در ژنو کار کنند.

انگليس - امريکا اعلام کرد نيروهاي مخالف دولت بشار اسد را مسلح خواهد کرد زيرا اسناد و مدارکي دارد که نشان مي دهد سلاح شيميايي عليه شورشيان استفاده شده است. اما روسيه اين ادعاها را رد کرده است و مي گويد اين ادعاها مبنا و اساس محکمي ندارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار