سال گذشته بيش از 832 تن بادام از استان چهارمحال و بختياري به خارج از كشور صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري گفت:‌ اين ميزان بادام توسط 14 شركت صادركننده به كشورهاي حوزه خليج فارس نظير: مالزي، هند و امارات صادر شده است و بيش از 11 ميليون و سيصد و نود چهار هزار و 79  دلار ارزآوري داشته است.
رحمان کرمی افزود:‌ بادام صادراتي استان چهارمحال و بختياري، بيشتر از نوع مامايي و در بسته هاي 10 تا 12 كيلوگرمي صادر شده است.
وي اظهار داشت:‌ صادرات بادام در ده سال گذشته از گمركات استانهاي ديگر و از سه سال قبل از گمرك استان  چهارمحال و بختياري صادر شده است.
كرمي تصریح کرد: ‌هم اكنون گمرك تخصصي بادام  كشور در استان چهارمحال و بختياري داير است و بادام همه كشور از اينجا صادر ميشود.
پارسال 22 هزار تن بادام در اين استان توليد شد و با توجه به اينكه  سالانه، 800 هكتار به وسعت بادامستانهاي استان چهارمحال و بختياري افزوده مي شود، ايجاد و توسعه صنايع بسته بندي اين محصول بيش از پيش ضروري است.
استان چهارمحال و بختياري، پنجمين سال متوالي رتبه نخست توليد بادام ابي كشور را كسب كرده است.
15 هزار هكتار باغ بادام استان چهارمحال و بختياري، حدود 10 هزار هكتار بارور و 5 هزار هكتار نهال و غير بارور است و هر ساله 800 هكتار به وسعت باغات بادام این استان افزوده مي شود.
باغات بادام استان چهارمحال و بختياري، داراي ارقام مامايي، ربيع، سفيد، سنگي است كه ارقام محلي استان چهارمحال و بختياري است.
جلوگيري از تشكيل سنگ كيسه صفرا، كاهش دهنده  قند خون و كلسترول و كاهش دهنده بيماري قلبي، و جلوگيري از سرطان، از خواص دارويي بادام است./س
برچسب ها: صادرات ، بادام ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.