رئيس مجلس شوراي اسلامي مردم‌سالاري فعلي موجود در کشور را حاصل جانفشاني جانبازان و همچنين سرافرازي ملت را حاصل تفکر جهادي آنان دانست.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم تجليل از نمايندگان و کارکنان جانباز و آزاده قوه مقننه که ظهر امروز(دوشنبه)‌ در محل کميسيون تلفيق مجلس برگزار شد، شرکت کرد.
 
وي گفت: براي مجلس شوراي اسلامي مايه فخر است که تعداد کثيري از نمايندگان توفيق هشت سال حضور در دفاع مقدس را داشته و جانباز شده‌اند.
 
لاريجاني در ادامه به همزماني اعياد شعبانيه با خلق "حماسه سياسي" مردم در 24 خردادماه اشاره کرد و افزود: انتخابات انرژي مضاعفي براي انقلاب و نظام ايجاد کرد و با حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات آبرو و افتخار به بار آورد.
 
رئيس قوه مقننه همچنين به اقدامات ضد ايراني رسانه‌هاي غربي در آستانه انتخابات اشاره کرد و اظهارداشت: برخي کشورهاي غربي از آنجا که در اظهارنظر مسئولان و اطلاعيه آن‌ها کاملا مشخص است، نتوانسته‌اند اين حضور پرشور را کتمان کنند ولي همان بيماري هميشگي که بايد يک نيشي به انقلاب بزنند را ضميمه سخنان خود کرده‌اند.
 
وي تصريح کرد: مردم ايران در صف‌هاي طولاني در انتخابات حاضر شدند و نامزدهاي رياست جمهوري در مناظرات به صورت زنده مواضع خود را اعلام کردند بنابراين جاي سوال اينجاست که آيا ايران سانسور مي‌کند؟  بايد گفت اين بيماري غرب است که نمي‌تواند مردم‌سالاري ايران را ببيند.
 
لاريجاني تصريح کرد: همين غرب به کشورهاي منطقه که سالها به بيماري ديکتاتوري دچار شده‌اند و با اينکه در اين کشورها انتخابات وجود ندارد چيزي نمي‌گويد چرا که سران کشورهاي منطقه دوست غرب هستند.
 
رئيس نهاد قانونگذاري کشورمان تصريح کرد: اما غرب همواره در انتخابات ايران که هميشه با حضور گسترده برگزار شده دخالت مي‌کند، اما همگان مشاهده کردند که در انتخابات اخير نيز 72 درصد مردم شرکت کرده و همه طيف‌ها و سليقه‌‌ها در آن حاضر  بودند.
 
وي تصريح کرد: غرب به جاي اينکه زواياي مردم‌سالاري در ايران را تشريح کند اما نيش به ايران مي‌زند.
 
رئيس مجلس تصريح کرد: به هر حال ما کاري به "جلف‌بازي‌"هاي صحنه بين‌الملل نداريم و نکته مهم اين است که مردم‌سالاري ديني که امروز به اين عمق در کشور وجود دارد نتيجه جانفشاني‌هاي و حماسه‌هاي معنوي است که در جبهه‌ها و جنگ رخ داد.
 
وي در ادامه خاطرنشان کرد: اين ايثارگران و فرزندان امام(ره) بودند که لباس رزم پوشيدند و در طول هشت سال دفاع مقدس جانفشاني کردند و اگر امروز ايران به سربلندي و سرافرازي و به اين مردم‌سالاري دست يافته است ، نتيجه آن جانبازي‌ها است.
 
لاريجاني اظهار داشت: ملت ايران با راهنمايي امام(ره) و مقام معظم رهبري فکر جهادي را جزء زندگي خود قرار داده و اين سربلندي حاصل همان تفکر جهادي است.
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بايد اين موضوع را درک کنيم و نسبت به جانبازان توجه داشته باشيم، گفت: براي مجلس مايه افتخار است که نمايندگان جانباز  دارد.
 
 
در پايان اين مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از کارکنان، کارمندان و نمایندگان آزاده و جانباز مجلس تقدیر کرد.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار