نيروهاي امنيتي ترکيه در ادامه ناآرامي هاي اين کشور ديشب 105 نفر از معترضان را در آنکارا بازداشت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ جاي جاي ترکيه ديروز و ديشب نيز همانند روزها و شبهاي اخير شاهد نا آرامي ها و حضور  هزاران  نفر در خيابانها بود . 

در آنکارا ، معترضان که قصد داشتند يکي از کشته شدگان در درگيري روز جمعه را از ميدان مرکزي شهر آنکارا  تشييع کنند با مانع پليس روبرو شدند که در نتيجه پليس براي متفرق کردن آنان  متوسل به پرتاب گاز فلفل و آب فشار قوي شد. درگيري ها در  پايتخت تا نيمه هاي ديشب ادامه داشت و  پليس در  ادامه سرکوب معترضان 105نفر از آنان را بازداشت کرد .

در استانبول  نيز پس از آنکه نيروهاي امنيتي پارک گزي را از معترضان تخليه کردند ، دامنه نا آرامي ها به مناطق مختلف استانبول رسيد و  معترضان در مناطق شيشلي ، مجيديه کوي ، توپ خانه با آتش زدن  لاستيک و سطل هاي آشغال ، راهها را بسته اند و با پليس درگير شدند. پليس نيز براي متفرق کردن آنان  از گاز فلفل و آب فشار قوي استفاده کرد.در شهرهاي هاتاي ، آدانا ، اسکي شهير و قونيه نيز معترضان در حمايت از خيزش پارک گزي تجمع کردند و با پليس درگير شدند .

گفتني است کنفدراسيون سنديکاهاي کارگران انقلابي (ديسک )، کنفدراسيون سنديکاي کارمندان بخش دولتي (تيسک) اتحاديه اصناف در بيانيه هاي جداگانه اي اعلام کردند به منظور حمايت از خيزش پارک گزي و محکوم کردن خشونت پليس از امروز در سراسر ترکيه  دست به اعتصاب خواهند زد . اتحاديه‌هاي پزشکان ، مهندسان ، معماران و دندانپزشکان ترکيه نيز اعلام کرده‌اند که به اين اعتصاب‌کنندگان ملحق مي‌شوند. 

اين اتحاديه‌ها پيش از اين نيز روز چهارشنبه ، يک روز بعد از عمليات پليس براي تخليه ده‌ ها هزار تظاهرکننده از ميدان تقسيم استانبول اعتصاب کرده بودند. دو اتحاديه صنفي اصلي ترکيه موسوم به کنفدراسيون سنديکاهاي  کارگران انقلابي و کنفدراسيون سنديکاي کارمندان بخش دولتي که براي اين اعتصاب فراخوان داده‌اند ، به ترتيب 420 هزار و 250 هزار عضو دارند.

برچسب ها: ترکیه ، بازداشت ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار