موسسه وقف و ميراث اسلامي الاقصي اعلام کرد شبکه دوم تلويزيون اسرائيل از آماده شدن نقشه ساخت هيکل ادعايي به جاي مسجد الاقصي خبر داد در نتيجه به نظر مي رسد خطر به طور جدي مسجد الاقصي را تهديد مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المختصر ؛‌موسسه وقف و ميراث اسلامي در بيانيه اي با تاکيد بر ضرورت تلاش براي نجات مسجد الاقصي از اشغال رژيم اشغالگر افزود: اين مکان مقدس به دليل افزايش تلاش ها براي تخريب و ساخت هيکل ادعايي (هيکل سليمان) به جاي مسجدالاقصي در مرحله اي سرنوشت ساز قرار دارد و حتي نقشه ساخت بناي مورد ادعاي يهوديان تندرو هم تهيه شده و آماده است.

در اين بيانيه تصريح شد: بر اساس گزارش شبکه دوم تلويزيون اسرائيل که در بخش خبري شنبه شب پخش شد روند ساخت هيکل ادعايي اعم از مراحل ساخت، نقشه ساخت و طرح هاي مجاور هيکل ادعايي آماده شده است. اين گزارش  تصريح کرد بناي مذکور به صورت پيش ساخته در مکان هاي ديگر ساخته خواهد شد تا  پس از انتقال به محل مورد نظر( محل استقرار مسجد الاقصي) در اين مکان نصب شود. اين روند نشان مي دهد تا چه حد خطر تخريب، مسجد الاقصي را تهديد مي کند و تا چه اندازه ضرورت تلاش براي نجات اين مکان مقدس احساس مي شود.

در بخشي از بيانيه موسسه وقف و ميراث اسلامي الاقصي آمده است: انتشار گزارشي اين گونه از تلويزيون اسرائيل آن هم دو روز پس از حضور روزنامه نگاران و اصحاب رسانه اسرائيلي در مسجد الاقصي ، در کنار انتشار مقالات و مطالب مختلفي مبني بر طرح اسرائيل براي تخريب مسجد الاقصي چيزي جز اين نيست که رسانه هاي اسرائيلي تلاش خود را آغاز کرده اند تا افکار عمومي داخلي و  جهاني را براي آغاز يک طرح مهم در قدس آغاز کنند . تهيه کننده گزارش منتشر شده در تلويزيون اسرائيل از خبرنگاراني است که چند روز قبل از تهيه اين گزارش، توانسته بود با حمايت نظاميان اسرائيلي وارد مسجد الاقصي شود.

در اين گزارش نحوه برگزاري آئين هاي تلمودي و چگونگي ورود يهوديان به فضاي مسجد الاقصي در کنار مصاحبه با برخي از يهوديان منتشر شد. يکي از افرادي که در حال اجراي شعائر تلمودي بود در گفتگو با تلويزيون گفت: «‌من جبل الهيکل( هيکل سليمان) را زيارت کرده ام. امشب شب عروسي من است و من دوست دارم مراسم عروسي خود را در مسجد الاقصي برگزار کنم... اين مکان بايد از کثافات(اشاره به قبه الصخره ) پاک شود و به سرعت به جاي آن هيکل سليمان ساخته شود».

در ادامه گزارش از تهيه نقشه ها و همچنين مراحل ساخت هيکل سليمان خبر داده شد و تهيه کننده طرح نيز گدعون حرلب معرفي شد.در گزارش مذکور ساخت بناي هيکل بر ويرانه هاي مسجد الاقصي و ساخت قربانگاه با سنگ هايي که از بحر الميت تهيه خواهد شد بخشي از مراحل طرح خوانده شد و از مقام هاي اسرائيلي خواسته شد تا به سرعت براي اجراي اين نقشه تلاش کنند.

برچسب ها: نقشه ، مسجد ، الاقصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار