عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه ما در جهت تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی آماده هرگونه تعامل، همکاری، همفکری و همراهی با دولت منتخب مردم هستيم، گفت: امیدواريم کلید تدبیر رئیس‌جمهور جدید قفل‌های مشکلات را باز کرده و سبب سرافرازی میهن اسلامیمان باشد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی نماینده مردم میاندوآب در مجلس در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز (27 خرداد مجلس) با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات روز 24 خرداد گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی در روز 24 خرداد، حماسه سیاسی و تاریخی را فراتر از انتظار رقم زده و آنچنان شور و شعف و حماسه آفریدند که جهانیان در مقابل شکوه و عظمت آن تعظیم کردند و جمهوری اسلامی بار ديگر به عنوان الگوی مردم‌سالاری دینی جاودانه شد.
 
وي در ادامه افزود: از طرف خود و همکارانم در سنگر مقدس خانه ملت، این حماسه بی‌نظیر و باشکوه سیاسی را به محضر رهبر فرزانه انقلاب، ملت همیشه در صحنه ایران و رئیس‌جمهور منتخب ملت بزرگ و با بصیر، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی تبریک و تهنیت عرض مي‌کنم.
 
نماينده مردم مياندوآب، شاهين‌دژ و تکاب تصريح کرد:  ایران پهناور اسلامی به برکت روح بلند و عرفانی حضرت امام (ره) و خون شهدای انقلاب روز به روز مقتدرتر، باصلابت‌تر‌ و هوشیارتر به حرکت شجاعانه خود ادامه داده و الگوی بیداری اسلامی و مردم‌سالاری دینی را در منطقه ماندگارتر خواهد کرد، اين در حالي است که دشمنان اسلام، استکبار جهانی و صهیونیست‌ها ساکت ننشسته و نخواهند نشست و در مقابله با بیداری اسلامی و مردم‌سالاری دینی، با استفاده از حاکمان نالایق بعضی از کشورهای منطقه بر آتش اختلافات مذهبی دامن می‌زنند و هر روز دست دشمنان اسلام و بعضی از حکام بداندیش و کج‌اندیش، بر خون مردم مسلمانان سوریه و عراق آغشته‌تر می‌شود.
 
عضو کميسيون اقتصادي اظهار داشت: مسلمانان جهان بايد هوشیارتر از همیشه باشند چرا که به قول مقام عظمای ولایت "هر حنجره‌ای که به وحدت دنیای اسلام دعوت کند، حنجره الهی و ناطق من‌الله بوده و هر زبانی که امت اسلام را علیه هم تحریک کند، ناطق من‌الشیطان است" و فرمودند "اتحاد دنیای اسلام یک فریضه فردی است، از مهمترین عوامل اقتدار اتحاد و همدلی و اتفاق بین مسلمانان است".
 
وي با اشاره به خلق حماسه 24 خرداد ادامه داد: حماسه سیاسی ایران اسلامی نشان داد که با وجود جوسازی‌های دشمنان و استکبار جهانی، ملت همیشه در صحنه در حفظ نظام و کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهند کرد و با حضور به موقع خود، تمام نقشه‌ها، توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

نماينده مردم شاهين‌دژ، تکاب و مياندوآب ادامه داد: یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا که با شرکت همه گروه‌ها صورت گرفت، نمایانگر آن بود که همه در اصول و مبانی و منافع ملی مشترک هستند و تنها تفاوت، در سلیقه‌های آنهاست و اختلاف سلیقه‌ها هم به پاس حماسه حضور و با هدایت‌گری‌ها و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب و با تدبیر و مدیریت کارآمد و مدبرانه رئیس‌جمهور مقتدر و مدبر آقای دکتر حسن روحانی و تعامل و همراهی مجلس و سایر نهادها و گرو‌ه‌ها در جهت برون‌رفت از مشکلات کشور و حرکت به سمت پیشرفت و توسعه و عدالت حقیقی و واقعی، هم‌جهت و هم‌افزا خواهد شد.
 
عضو کميسيون اقتصادي مجلس تاکيد کرد: حماسه سياسي خلق شده از سوي مردم، وظیفه ما را در جهت خدمت و رفع مشکلات سنگین‌تر می‌کند و در مقابل این همه محبت و بزرگواری مردم لحظه‌ای درنگ جایز نیست و باید از همین امروز با تفاهم، تعامل و خردجمعی در جهت خلق حماسه اقتصادی هم گام برداشت.
 
وي افزود: ملت همیشه بیدار، آزمایش، خطا، اشتباه و بهانه‌جویی را نخواهند پذیرفت، عدم تعامل و همکاری با دولت منتخب و فرصت‌سوزی را نیز بر نمی‌تابند و ملت عزیز بداند که خدمتگزاران آنها در جهت موفقیت رئیس‌جمهور منتخب و شایسته که موفقیت کشور و ملت محسوب می‌شود، از هیچ کوشش و تلاشی، دریغ نخواهد کرد. آنچه مشهود است این است که مردم از لج و لج‌بازی‌ها، کارهای غیرکارشناسانه، آزمایش و خطا، عدم شایسته‌سالاری، تصمیمات عجولانه و خلق‌الساعه، عدم برنامه‌محوری، آمارسازی‌های غیرواقعی و عدم مبارزه عملی با مفاسد اقتصادی رضایت ندارند و خواستار تغییر رویکرد به مدیریت توانمند و مدبرانه هستند.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ظرفیت‌های فراوان کشور و استفاده از خرد جمعی می‌تواند قوه مجریه را در جهت پیشرفت و تعالی روز افزون کشورمان رهنمون سازد. به حول و قوه الهی اعتدال، تدبیر، ولایت‌پذیری و قانون‌مداری خاص حسن روحاني رئیس‌جمهور منتخب مردم که خود پنج دوره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بود، خط بطلانی باشد بر تمام بی‌تدبیری‌، بداخلاقی، بی‌نظمی، افراطی‌گری و ضعف‌های دولت قبلی و خط امیدی باشد بر اقتدار، صلابت، عزت، حکمت، اخلاق‌مداری و مردم‌مداری.
 
نماينده مياندوآب با تاکيد براينکه  رئیس‌جمهور منتخب، رئیس‌جمهور همه ملت، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی است، بيان کرد: ملت در سال‌های اخیر در بعضی مسائل رنج‌های بسیاری برده است که نیاز به تدبیر، تأمل و توجه دارد که امید است مرتفع گردد.
 
وي افزود: استفاده ازعزم ملی ایجاد شده و سعی در تحقق اتحاد ملی و تعامل سازنده، تشکیل کابینه فراجناحی، کارآمد و توانمند در جهت ایجاد وفاق ملی، دیپلماسی مناسب و تعامل سازنده با دنیای خارج، مبارزه واقعی با مفاسد اقتصادی به جای جوسازی و سیاسی‌کاری صرف که جز فرار سرمایه‌های سالم را در پی ندارد همچنين تغییر رویکرد از جذب مدیران اطلاعات‌پذیر بی‌تدبیر به مدیران توانمند و هماهنگ و مدبر، توجه به اقتصاد مقاومتی و مؤلفه‌های اساسی آن از جمله تولید، خصوصی‌سازی، مصرف تولیدات داخلی، احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و توجه به انضباط مالی، هدفمندی‌سازی سفرهای استانی با خروجی مناسب در جهت عمران و آبادانی و رفع مشکلات در همه استان‌ها با توزیع عادلانه اعتبارات، تلاش در جهت احقاق حقوق حقه کشورمان در مسائل هسته‌ای با تدبیر و تعامل با جامعه جهانی و جلوگیری از فرصت‌سوزی، چرا که هنر مديريت در ديپلماسي ايجادفرصت در جهت دفاع از حقانيت حقوق کشور و هنرمندي ديپلمات‌ها در تبديل اين فرصت به دستاورد است.
 
بيگي ادامه داد: با درايتي که در شخص آقاي روحاني سراغ داريم و پشتوانه هدايت گرايانه مقام معظم رهبري و حمايت همه‌جانبه مسئولين از فرصت به وجود آمده استفاده کنيم و به قولي هم چرخ کارخانه‌ها و هم چرخ سانتريفيوژ‌ها بچرخد و نهايتا چرخ زندگي مردم بچرخد.
 
عضو کميسيون اقتصادي تصريح کرد: رفع مظلومیت از فرهنگ در جهت تقویت و تعالی سبک زندگی اسلامی، اجرای اصولی و کامل سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، توجه به تولید و صنعت و کشاورزی از طریق اختصاص یارانه مربوطه و هدایت نقدینگی به سمت تولید مولد و سود آور، کنترل نقدینگی و تورم کمرشکن و مدیریت صحیح منابع ارزی و واردات و صادرات و اهتمام ویژه به ایجاد اشتغال از طریق توجه به رویکرد علمی و کارشناسانه، ارتباط مدام و مستمر با نخبگان حوزه و دانشگاه و همه فعالان و دانشمندان اقتصادی با رویکرد توجه به خرد جمعی و پرهیز از موازی‌کاری، حاشیه‌پردازی و حاشيه سازي و با تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب از سوی دولت جدید برطرف شود.
 
نماينده مياندوآب و شاهين‌دژ تصريح کرد: با لبيک به سخنان مقام معظم رهبري و عنایت به دعوت همکاری همه اعتدال‌گرایان، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان از طرف رئیس جمهور منتخب مردم جناب آقای دکتر حسن روحانی اعلام می‌داریم که ما در جهت تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت ولای رهبری معظم انقلاب آماده هرگونه تعامل، همکاری، همفکری و همراهی با دولت منتخب مردم هوشیار ایران اسلامی هستیم.
 
بیگی در پایان خاطرنشان کرد: بی‌تردید مایه خوشحالی و مباهات است که مردم با وجود توطئه‌های دشمنان، به روحانیت و رئیس‌جمهور روحانی اعتماد کردند و امید داریم کلید تدبیر رئیس‌جمهور جدید بتواند قفل‌های مشکلات را باز کرده و سبب سرافرازی میهن اسلامیمان باشد.
انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، روحانی ، نطق ، تدبیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار