يك حقوقدان با بيان اينكه رئيس جمهور منتخب با حفظ مالكيت "جزاير سه گانه" از تماميت ارضي كشور دفاع كند، افزود: امارات مدت‌هاست مدعي مالكيت جزاير سه گانه را مطرح مي‌كند و رئيس جمهور منتخب بايد حق ايران را در جهان اثبات كند.

"محمد رسولي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي‌قضايي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه رئيس جمهور مي‌بايست بر اجراي كامل قانون اساسي نظارت و پيگيري داشته باشد، اظهار داشت: يكي از اصول موجود در قانون اساسي، تامين قسط و عدل براي آحاد جامعه است كه رئيس قوه مجريه مي‌بايست حق پيگيري اجراي آن را داشته باشد.
 
اين پژوهشگر حقوقي تصريح كرد: به لحاظ حقوقي رئيس جمهور سوگند مي‌خورد كه پاسدار تماميت ارضي و استقلال كشور باشد اما شاهد بوديم به اندازه كافي به اين موضوع در تبليغات كانديداها پرداخته نشد.

رسولي با بيان اينكه يكي از مقدمات حفظ تماميت ارضي، گسترش زبان فارسي است، گفت: با گسترش زبان فارسي از قوميت‌گرايي و تجزيه‌طلبي جلوگيري شده كه اين امر به نوبه خود موجب خنثي شدن ادعاهاي بيگانان مي‌شود.

اين حقوقدان با بيان اينكه رئيس جمهور منتخب با حفظ مالكيت "جزاير سه گانه" از تماميت ارضي كشور دفاع كند، افزود: كشور امارات مدتهاست مدعي تملك بر جزاير سه گانه است لذا رئيس جمهور مي‌بايست به لحاظ حقوقي همايشي را ترتيب داده و به دنيا ثابت كند كه اين جزاير ده هزار سال است كه به ايران تعلق دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رسولی ، منتخب ، مردم ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار