رییس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: زایمان فیزیولوژیک برنامه‌ای برای ترویج زایمان طبیعی بدون دخالت جراحی و دارو با روندی کاملاً طبیعی می‌باشدکه امکان انجام آن در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهرفراهم شده است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکترسعید کشمیری اضافه‌کرد: این روش زایمان در محیطی کاملاً آرام و شبیه خانه صورت می‌گیرد که امکان حضور همسر یا عضوی از خانواده در تمام مراحل زایمان و پس از آن در کنار بیمار وجود دارد.
 
وی افزود: هزینه‌های انجام زایمان با این روش دولتی است و برای توسعه و ترویج هر چه بیشتر آن که ماهیت حمایت از نهاد خانواده دارد خدمات بیشتری در اختیار داوطلبین گذاشته می شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: برای انجام زایمان فیزیولوژیک، شهروندان می‌توانند با مراجعه به درمانگاه تخصصی یا بخش اورژانس زنان و زایمان بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر از ماه‌های اول بارداری تا پیش از شروع درد زایمان، داوطلب این کار شوند و آموزش های لازم را دریافت کنند.

وی همچنین افزود: در این روش زایمان علاوه بر بیمار، همسر یا نزدیکان وی نیز آموزش می بینند زیرا بیمار نیازمند حمایت روحی و روانی ویژه برای کاهش درد در هنگام زایمان می‌باشد.

رییس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در ادامه بیان داشت: در زایمان فیزیولوژیک سعی شده شرایط یک زندگی روزمره برای بیمار فراهم شود به طوری که با زایمان طبیعی تفاوت چندانی نداشته باشد اما کاملاً ایمن، استاندارد و تحت نظر پزشک می‌باشد.

دکتر کشمیری ابراز داشت: استفاده از دارو و روش‌های جراحی تأثیرات منفی بر روی جنین و مادر دارد در حالی که زایمان به‌صورت طبیعی به نفع مادر و کودک است و نسبت به سایر روش‌ها برتری دارد.
این متخصص بیهوشی افزود: تمامی مراحل زایمان فیزیولوژیک، طبیعی است به گونه‌ای که پس از زایمان، نوزاد از مادر جدا نمی‌شود و این کار در ترشح شیر مادر، رضایتمندی مادر، احساس امنیت نوزاد و نیز ترویج استفاده از شیر مادر بسیار مؤثر است.

این مقام مسئول در مورد دیگر روش‌های جدید زایمان که در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر انجام می‌شود، گفت: از دیگر روش‌های زایمان طبیعی زایمان بدون درد است که با فراهم کردن تجهیزات و آموزش‌های لازم به پرسنل این روش نیز تحت نظر متخصص زنان و زایمان و بیهوشی انجام ‌می‌گردد.

دکتر کشمیری تصریح‌کرد: در این روش در هنگام شروع درد زایمان با استنشاق گاز مخصوص، درد زایمان حذف می‌شود و زایمان بدون درد انجام می‌پذیرد.

وی در پایان خاطر نشان‌کرد: سیاست وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر رفتن به سمت زایمان طبیعی و کاهش انجام عمل سزارین است که برای تحقق آن باید فرهنگ زایمان طبیعی با روش‌های نوین را ارتقا داد تا تمایل زنان به انجام زایمان طبیعی افزایش یابد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار