بخشدار مرکزی قصرشیرین گفت: با پایان یافتن شمارش آرای روستاییان شرکت کننده در انتخابات شوراها، اعضای شورای اسلامی 19 روستای واجد شرایط این شهرستان مشخص و معرفی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

کیومرث خزلی افزود: انتخابات شوراهای روستایی در 19 روستای تابعه بخش مرکزی که جمعیت آنها به حد نصاب رسیده بود(بیش از 20 خانوار ساکن در هر روستا) بصورت مستقل برگزار شد.

وی تصریح کرد: تعداد روستاهای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها در این بخش نسبت به دوره گذشته انتخابات شوراها، از 12 روستا به 19 روستا افزایش یافته بود که این امر نشان از بازگشت مردم این مناطق پس از گذشت سال ها دوری بوده است.

خزلی با بیان اینکه هفت روستای جدید در مدت شش سال گذشته بواسطه حضور و اسکان مردم، واجد شرایط برگزاری انتخابات شورا شدند، اظهار کرد: برای هر روستا مردم سه عضو اصلی و دو عضو علی البدل را انتخاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات شوراها، روستاییان روستاهای تابعه بخش مرکزی قصرشیرین در مجموع یک هزار و 839 رای به صندوق انتخابات ریختند که نسبت به دوره گذشته افزایش محسوسی داشته است.

به گفته خزلی، هم اینک 57 عضو اصلی برای شوراهای 19 روستای این شهرستان انتخاب شدند و در برخی روستاها یک و در برخی دیگر دو نفر نیز بعنوان اعضای علی البدل چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزیده شده اند.

بخشدار مرکزی قصرشیرین گفت: هم اینک شش روستای با کمتر از 20 خانوار جمعیت نیز در این بخش وجود دارد که بدلیل به حد نصاب نرسیدن جمعیت آنها، انتخابات شوراها در این روستاها برگزار نشد و امور مربوط به روستاهای مذکور، از طریق شورای بخش مرکزی انجام خواهد شد.

شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه 25 هزار نفر جمعیت دارد که بخشی از این جمعیت در 25 روستای تابعه ساکن و به امور کشاورزی، باغداری و دامداری مشغول هستند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، شورا ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.