رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: بیشترین جواز تاسیس صادره در سال گذشته در سطح کشور با بیش از یک هزار و 600 فقره متعلق به استان آذربایجان شرقی بوده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، عظمایی افزود: سرمایه گذاری این تعداد طرح افزون بر 5.6 میلیارد تومان بوده و اشتغالزایی آن حدود 32 هزار نفر خواهد بود .

وی با بیان اینکه استان کرمان با 550 جواز تاسیس و مازندران با 700 فقره جواز در رتبه های بعدی جذب سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن کشور قرار گرفته اند، گفت : اختلاف بالای آمار متقاضیان جواز تاسیس و درخواست های ثبت شده تاسیس در سامانه بهین یاب استان نسبت به سایر استانها بیانگر آن است که آذربایجان شرقی همچنان مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است و با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های بالایی که استان در حوزه های مختلف صنعتی و معدنی دارد، تنوع زیادی نیز در سرمایه گذاری این بخش به وجود آمده است.

وی افزود: شرایط خاص اقتصادی در سال گذشته و فشارهای مختلف و بروز مشکلات در تامین ماشین آلات کالاهای سرمایه ای، قطعات واسطه ای و مواد اولیه مانع جذابیت سرمایه گذاری های خارجی و داخلی در استان نشده است./ع

برچسب ها: صدور ، جواز ، تاسیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.