معاون پارلمانی شورای عالی استان ها گفت: شمارش آرا در شهرهای زیر صد هزار نفر جمعیت و برخی کلان شهرها به انجام رسیده ولی هنوز بخشی از صندوق ها در برخی شهرها از جمله تهران شمارش نشده است.

اسدا... راشدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: بر اساس اخبار واصله از سراسر کشور به احتمال قوی نتایج نهایی تا فردا صبح اعلام رسمی می شود.

معاون پارلمانی شورای عالی استان ها با ابراز خرسندی از روند سالم و خوب برگزاری و مشارکت مطلوب مردم در انتخابات شورای شهر و روستا، اظهار داشت: برای نخستین بار انتخابات شورای شهر و روستا با برنامه ریزی دقیق و منسجم هیات نظارت مجلس صورت گرفت.

*تشکیل دبیرخانه دائمی نظارت بر انتخابات شوراها در مجلس

راشدی با تقدیر از زحمات شبانه روزی هیات مرکزی مجلس بر انتخابات شوراها تصریح کرد: قانونگذار نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا را بر عهده مجلس نهاده است و ساخت و ساز مجلس باید همانند شورای نگهبان یک ساز و کار منسجم تری داشته باشد و  بر این اساس باید یک دبیرخانه دائمی متشکل از نیروهای متخصص با یک ردیف بودجه مناسب و امکانات ویژه به طور مستمر فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: گزارشات واصله از شهرها حاکی از رضایت حداکثری مردم و نخبگان از روند خوب برگزاری انتخابات شوراها بوده است و در این خصوص ممکن است تخلفاتی صورت بگیرد ولی این تخلف ها آن چنان قابل ملاحظه نیست.

* اختصاص ویژه برنامه هایی به مباحث شوراها

راشدی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در خصوص پوشش مباحث شوراها، افزود: انتخابات ریاست جمهوری یک انتخابات کاملاً سیاسی و انتخابات شوراها  یک انتخابات محلی و مدیریت شهری و روستایی است.

معاون پارلمانی شورای عالی استان ها تصریح کرد: همزمانی انتخابات ریاست جمهوری تا حدودی بر انتخابات شوراها تاثیر گذاشته که این از معایب تجمیع انتخابات است هر چند که مزایایی هم داشته است.

راشدی خاطر نشان کرد: در آینده باید علاوه بر اصحاب رسانه ها، صدا و سیما ویژه برنامه هایی را به مباحث شوراها اختصاص دهد./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار