صدور پروانه چرا برای بهره برداران عرصه های مرتعی آذربایجان غربی ضابطه مند می شود

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت:در راستای بهره برداری اصولی از عرصه های مرتعی تصمیم گرفته ایم که کارشناسانه به صورت دقیق با ممیزی و شمارش دام موجود هر یک از بهره برداران و دامداران نسبت به صدور پروانه چرا اقدام کنند.

علی پیرمرادی اظهار داشت: هریک از بهره برداران باید در مهلت و زمان تعیین شده از سوی اداره کل منابع طبیعی اقدام به چرای دام های خود بکنند.

وی افزود: نباید اجازه داد کسانی را که شغل دامداری خود را در گذشت زمان تغییر داده اند با عدم ابطال پروانه تعلیف خود، از این پروانه سوء استفاده کند.

پیرمرادی با بیان اینکه عرصه های مرتعی آذربایجان غربی دو میلیون و 600 هزار هکتار است اظهار داشت: در تلاش هستیم با به روز رسانی اطلاعات بهره برداران و دامداران عرصه های مرتعی دقت و کنترل خود را در بهره برداری اصولی از مراتع بالا برده و در حفاظت از آن کوشا باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اضافه کرد: بر اساس آمار رسمی موجود، بیش از 73 هزار مجری و بهره بردار در استان وجود دارد که برای این دامداران، پنج هزار و 395 فقره پروانه چرا صادر شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.