با تصويب نمايندگان وزارت صنعت موظف شد به منظور کاهش زمينه‌هاي بروز قاچاق کالا و ارز به تهيه، اجرا و بهره برداري از سامانه نرم افزاري جامع يکپارچه سازي و نظارت بر فرآيند تجارت اقدام نمايند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز (دوشنبه 27 خرداد) به گزارش کميسيون امور اقتصادي و دارايي در خصوص لايحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز رسيدگي و برخي مواد آن را اصلاح کردند.

براين اساس نمايندگان صدر ماده 4 و بند الف لايحه مذکور را به شرح زير اصلاح و يک تبصره به آن الحاق کردندرا به شرح زير اصلاح و تصويب کردند:

به منظور تجميع داده‌ها و يکپارچه ساري اطلاعات مربوط به سامانه مذکور در ماده 3 مکرر 3 و به منظور کاهش زمينه‌هاي بروز قاچاق کالا و ارز وزارت صنعت، معدن و تجارت مؤظف است با همکاری ستاد و وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام به تهیه، اجرا و بهره‌برداری از سامانه نرم‌افزار جامع یکپارچه‌سازی و نظارت بر فرآیند تجارت اقدام کند.

تبصره – کليه دستگاه‌های مرتبط با تجارت خارجی کشور، مؤظفند با اجرا و بهره‌برداری از این سامانه به ارائه و تبادل اطلاعات از طریق آن اقدام نمایند.

نمايندگان با 144 راي موافق، 5 راي مخالف و 13 ممتنع از مجموع 230 نماينده حاضر با اين ماده واحده موافقت کردند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: وزارت ، صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار