کانون وکلاي ترکيه روز گذشته اظهار داشت که از زمان آغاز اعتراضات مردمي در ترکيه در تاريخ 15 ژوئن (25 خرداد) تاکنون حدود 600 معترض توسط نيروهاي امنيتي و پليس آن کشور در استانبول و آنکارا بازداشت شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از حريت، کانون وکلا در ادامه بيانيه خود اظهار از استفاده پليس ترکيه از گاز اشک آور براي متفرق کردن معترضين جمع شده در ميدان "تقسيم" استانبول انتقاد کرده است.

در ادامه اين بيانيه که خبرگزاري "دوغان" ترکيه آن را منتشر کرده آمده است که يک انگليسي نيز در ميان بازداشت شدگان حضور داشته است.

کانون وکلاي ترکيه همچنين در ادامه بيانيه خود از اتحاديه اروپا درخواست تا نقش نيروهاي امنيت ترکيه در سرکوب معترضين را مورد رسيدگي قرار دهد.

در ادامه اين بيانيه آمده است "از دبيرکل اتحاديه اروپا مي خواهيم تا موضوع افزايش تنش در جامعه ترکيه بدليل خشونت هاي نيروهاي امنيتي و رفتار بد با مردم را مورد بررسي قرار دهد."

کانون وکلا همچنين افزوده است که دولت ترکيه بايستي ملزم به قانون اساسي آن کشور باشد. اين کانون همچنين افزوده است که طبق معاهده حمايت از حقوق بشر و آزادي هاي مدني اقدام نيروهاي امنيتي ترکيه و سرکوب معترضين غير قانوني بوده است.



آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 

برچسب ها: ترکیه ، معترضین ، کانون ، وکلا ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار